Igår fandt jeg 4-5 af de her i mit akvarie. De kom ikke på samme tid, og dukkede op andre steder, mens jeg fjernede en et andet sted, så der er ikke gået mere end et halvt minut.
Og det var over hele akvariet, men nu er det jo kun på 10 liter...
Det var ligesom en "pose" lavet af små prikker,som sad rigtig godt fast til substratet.
Under en af dem fandt jeg en 4-5 spjættende, vist nok rødlige(problem med huskeren) orme på ca. 5mm
Jeg havde lige gjort to ting i akvariet, som kan have udløst det:
Sat to små koraller i akvariet. De ene sad på en muslingeskal, som jeg ellers tjekkede godt for kryb før jeg satte den i akvariet. Jeg fandt kun en lille slangestjerne, men jeg kan jo have overset noget.
Og så havde jeg blæst noget skidt op, der havde samlet sig bag stensætningen.
Her kommer lige et billede. Det er den, der er foran zoa'en:
Hvad kan det være?
Hvad er det her?
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Hvad er det her?
Ja, det lyder mystisk - det er ikke til at se noget ud fra det billede, men beskrivelsen lyder da som en ægsæk der er klækket eller sådan noget?
Det er ikke Valonia sp.? https://www.google.dk/search?q=valonia+ ... e&tbm=isch" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er ikke Valonia sp.? https://www.google.dk/search?q=valonia+ ... e&tbm=isch" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- TOSTRA
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3400 Hillerød
- Saltvand siden?: 2013
Nej, Valonia er en alge, det er det her ikke.
Det billede der viser den faktisk meget godt.
Udover at den stod og blævrede i strømmen.
Det skal forresten lige siges, at de kun kom steder med lav-moderat strøm, og at de tilsyneladende var hule. Altså en skal af hvide prikker, der blævrer, sidder godt fast, dukker op på kort tid og muligvis gemmer på en samling småorme nedenunder...
Og så var der også en af den, der sad fast på en tot alger, så det var ikke kun på stenene.
Det billede der viser den faktisk meget godt.
Udover at den stod og blævrede i strømmen.
Det skal forresten lige siges, at de kun kom steder med lav-moderat strøm, og at de tilsyneladende var hule. Altså en skal af hvide prikker, der blævrer, sidder godt fast, dukker op på kort tid og muligvis gemmer på en samling småorme nedenunder...
Og så var der også en af den, der sad fast på en tot alger, så det var ikke kun på stenene.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Som sagt, et bedre billede ville hjælpe. Vi andre kan jo ikke se den IRL.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- TOSTRA
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3400 Hillerød
- Saltvand siden?: 2013
Jeg kan desværre ikke tage et bedre billede, for der er ikke flere af dem i akvariet...