ID af 3 forskellige
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
ID af 3 forskellige
Jeg har 3 forskellige ting stående i mit akvarie som jeg ikke kan huske navnet på.
- Vedhæftede filer
-
- Er mere grøn en på billedet
- id-1-1.jpg (63.31 KiB) Vist 1444 gange
-
- Lidt uskarpt :|
- id-2-1.jpg (47.67 KiB) Vist 1444 gange
-
- Disse formere sig helt vildt! fik 3-4 små enkelte ved Aquastyle, men har nu 5-7 klaser rundt i akvariet som hver i sær har flere afsættere!
- id-3-1.jpg (49.83 KiB) Vist 1444 gange
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
De 2 første er nogle knappolypper, der er flere slægter at vælge imellem.
Zoanthus, Palythoa og Protopalythoa. Derudover er der, Parazoanthus de kan kendes på at tentaklerne er længere end på de andre.
Palythoa skulle under extreme forhold kunne frigøre en gift der også er farlig for mennesker.
Den sidste er lidt sværere da det ikke ret let at se bunden på korallen, men jeg tror at det er en Euphyllia glabrescens
Zoanthus, Palythoa og Protopalythoa. Derudover er der, Parazoanthus de kan kendes på at tentaklerne er længere end på de andre.
Palythoa skulle under extreme forhold kunne frigøre en gift der også er farlig for mennesker.
Den sidste er lidt sværere da det ikke ret let at se bunden på korallen, men jeg tror at det er en Euphyllia glabrescens
- BatLuder
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Ja, som jeg fandt ud af, så siger farven ikke så meget om arten. Da mine knappolypper ikke havde det for godt i sommer mistede de farven, da de begyndte at komme sig igen, havde de skiftet farve fra brun til grøn. Jeg ved ikke om jeg har ret i min antagelse, men jeg forestille mig at farven er bestemt af den alge de har i kroppen, og at mine polypper må have mistet sin alge, og taget en ny at dyrke, men jeg aner ikke om det er grunden.