Jeg er ved at flytte og skal have mine 2 små nano med, Yasha og Blenny.
Yasha er jeg ikke så nervøs for - det står pt med masse levende sten med koraller på - hovedsagelig Ric og Zoa.
Blenny derimod står med sand, fisk, levende sten (ingen sps som jeg ikke kan undvære).
Min plan er at proppe de levende sten med koraller i hver deres pose med meget vand, tømme akvariet og fjerne alt sand - køre det tomme akvarie til nyt sted, fyld det med friskt saltvand, lægge de levende sten op i uden sand. Det starter en ny algefase - men måske behøver den ikke blive så hæftig.
Hvad tænker I - dårlig strategi? Kan ikke helt se hvad der ellers kan lade sig gøre - med mindre der findes en koral-kennel jeg kan have dem gående hos ind til vandet er klart. Det bliver på den samme måde som jeg gjorde med mit Yasha og det det gik fint.
Korallerne der skal flyttes er Acan, Euphylia (flere typer), Zoa, Lobo, Duncan og andet småt.
Råd til flytning
- Olsen
- Rev haj
- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Re: Råd til flytning
Sørg for at ha' blandet saltvandet flere dage i forvejen i en balje. Så er du sikker på at det er opblandet godt og at temperatur og vandværdier, saltindhold er ok. Så skal du ikke stresse med det hele på få timer.
Sandet skal smides ud - eller også skal det vaskes grundigt. Men jeg ville også vente med at tilsætte det til du ser hvordan stenene opfører sig. Selvom levende sten godt kan tåle at stå over vand i naturen, vil jeg nok forsøge at de får så lidt luft som muligt oven vande.
En balje på gulvet med frisk saltvand med omrøring og varmelegmer vil hjælpe. Så kan du holde poser med koraller varme.
Sandet skal smides ud - eller også skal det vaskes grundigt. Men jeg ville også vente med at tilsætte det til du ser hvordan stenene opfører sig. Selvom levende sten godt kan tåle at stå over vand i naturen, vil jeg nok forsøge at de får så lidt luft som muligt oven vande.
En balje på gulvet med frisk saltvand med omrøring og varmelegmer vil hjælpe. Så kan du holde poser med koraller varme.