Marine Source DSP-1
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2013
Marine Source DSP-1
Er der nogen der køre med denne doserings pumpe..?
fandt en enkelt tråd hvori brugeren nævner hans Marine Source DSP-1 kære i 7 sek. for en tilsætning osv, men på ultra led.dk står der at den dosere i ml og ikke i sek.
hvis der er nogen der bruger den i deres setup ville det være rart med et lille indslag om den er værd at bruge penge på.
fandt en enkelt tråd hvori brugeren nævner hans Marine Source DSP-1 kære i 7 sek. for en tilsætning osv, men på ultra led.dk står der at den dosere i ml og ikke i sek.
hvis der er nogen der bruger den i deres setup ville det være rart med et lille indslag om den er værd at bruge penge på.
- Vedhæftede filer
-
- dosingpump.jpg (27.65 KiB) Vist 1781 gange
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Re: Marine Source DSP-1
Jeg har flere gange spurgt ind til den! Men ingen vil frem med erfaringer omkring den .....
Så i mellemtiden har jeg købt den
!
Den virker skidegodt synes jeg og hvor er det dejligt ikke at skulle tilsætte noget dagligt !!
Du indstiller hvor mange ml du vil have i 1-99 ml
Og så hvor mange timer imellem hver dosering 1-99 timer
Jeg har F.eks min stillet til 5 ml kh med 6 timer imellem hver dosering = 20 ml om dagen ..
Den tager ca 2 min at indstille og er meget men at have med at gøre.. 1 ml tager ca 1 sekund at dosere måske derfor han har skrevet som han har gjort
Så i mellemtiden har jeg købt den

Den virker skidegodt synes jeg og hvor er det dejligt ikke at skulle tilsætte noget dagligt !!
Jeg har F.eks min stillet til 5 ml kh med 6 timer imellem hver dosering = 20 ml om dagen ..
Den tager ca 2 min at indstille og er meget men at have med at gøre.. 1 ml tager ca 1 sekund at dosere måske derfor han har skrevet som han har gjort

- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Ja der findes flere tråde herinde hvor folk spørger ind til erfaringer med den.. Men ingen svarer!:-)
Morten
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
Se det kunne jeg bruge til nogethellfish skrev:Jeg har flere gange spurgt ind til den! Men ingen vil frem med erfaringer omkring den .....
Så i mellemtiden har jeg købt den!

Er først idag startet på balling så alt det her er meget nyr, har ikke tilsat noget som helst før idag, min kh var igår nede på 6,4, tilsatte 15 ml balling light fra http://static.faunamarin.de/manuals/man ... de_eng.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
idag giver jeg den 15 ml pr time og måler løbende, må se hvad der kommer ud af det, men håber på jeg kan finde et stabilt leje her i ferien så jeg kan begynde at tilsætte forbrug kun, er det forresten forkert kun at hære hk idag og i morgen ind til den ligger mellem 7-8 eller skal jeg samtidig kikke på ca og mg..?
undskyld drejningen, men det hænger sammen dethele, tror jeg bestiller den dsp 1, så må vi se..

- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
Er du ikke på ferie.?MoG skrev:Ja der findes flere tråde herinde hvor folk spørger ind til erfaringer med den.. Men ingen svarer!:-)

- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jo.. Men der er wifi..!
så et hurtig kig på forummet er der vel tid til! 

Morten
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
NØRDMoG skrev:Jo.. Men der er wifi..!så et hurtig kig på forummet er der vel tid til!

- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Hehe!
Tror sgu de fleste som er fast inventar herinde, liiige skal følge med, selvom de er på ferie! 

Morten
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Mg ligger sikkert for højt da du ikke har så meget forbrug endnu .. Men hvad siger dine målinger ?
Hvis din ca er for lav passer din kh måling ikke rigtigt! Så derfor ville jeg klare begge sådan lidt samlet
Hvis din ca er for lav passer din kh måling ikke rigtigt! Så derfor ville jeg klare begge sådan lidt samlet

- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
Det er sådan det skal væreMoG skrev:Hehe!Tror sgu de fleste som er fast inventar herinde, liiige skal følge med, selvom de er på ferie!

- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
Kh - 6,7hellfish skrev:Mg ligger sikkert for højt da du ikke har så meget forbrug endnu .. Men hvad siger dine målinger ?
Mg - 1230 (inden jeg begyndte at tilsætte kh idag)
Ca - 440 (inden jeg begyndte at tilsætte kh idag)
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Jeg tilsætter IKKE mg trods en del SPS efterhånden.
Det er rigeligt at buffe den op med SPS UltraGrade saltet for mig. (mg=1470), men kan godt se flere tilsætter mg, .. hvilket jeg ikke gør..
DSP-1 er rigtig fin, da den kan det allermest nødvendige, nemlig dosere de daglige, nødvendige doseringer for dig.
Ingen kinky styringer over nettet, eller sms modul osv...
Man betler for en stabil, simpel og yderst overskuelig doseringsmaskine i høj kvalitet.
Det er rigeligt at buffe den op med SPS UltraGrade saltet for mig. (mg=1470), men kan godt se flere tilsætter mg, .. hvilket jeg ikke gør..
DSP-1 er rigtig fin, da den kan det allermest nødvendige, nemlig dosere de daglige, nødvendige doseringer for dig.
Man betler for en stabil, simpel og yderst overskuelig doseringsmaskine i høj kvalitet.
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
Der er ikke salt på lager før om lang tid, bruger selv Dejong nu her, min mg ligger på 1200 lige nu, har givet baljen 10ml light balling, men efter papiret må jeg ikke tilsætte mere før i morgen.apfolmer skrev:Jeg tilsætter IKKE mg trods en del SPS efterhånden.
jeg tror også den er rigtig fin, er bare lidt betænkelig mht reservedele hvis pumpe dele går i stykker osv...

- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
[/quote]
jeg tror også den er rigtig fin, er bare lidt betænkelig mht reservedele hvis pumpe dele går i stykker osv...
[/quote]
Der er generelt altid reservedele/nye pumper på lager, i tilfælde af malfunktion... Men ingen pumper har haft fejl endnu....

Der er generelt altid reservedele/nye pumper på lager, i tilfælde af malfunktion... Men ingen pumper har haft fejl endnu....
- Petercw
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6760 Ribe
Hej med jer,
Vil lige høre om der i mellemtiden er andre, som har haft erfaring med produktet?
Jeg søger netop information om den i forbindelse med, at jeg skal have indkøbt en standalone doserings pumpe/maskine til mit nye setup
Vil lige høre om der i mellemtiden er andre, som har haft erfaring med produktet?
Jeg søger netop information om den i forbindelse med, at jeg skal have indkøbt en standalone doserings pumpe/maskine til mit nye setup

Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Pumpen er relativ simpel sat op.
man indstiller ;
Mængden af væske (fx 10 ml)
Doseringsinterval (fx hver 4 time)
dette giver 6 doseringer a 10ml/døgn. = 60ml/døgn.
DSP1 har batteribackup, i tilfælde af strømsvigt.
DSP1 er lagervare, og selve pumpehoverderne er identiske med GHL, Grotech osv. så de kører bare
man indstiller ;
Mængden af væske (fx 10 ml)
Doseringsinterval (fx hver 4 time)
dette giver 6 doseringer a 10ml/døgn. = 60ml/døgn.
DSP1 har batteribackup, i tilfælde af strømsvigt.
DSP1 er lagervare, og selve pumpehoverderne er identiske med GHL, Grotech osv. så de kører bare

- Petercw
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Det lyder jo bare super godt, mange tak for svar.
Hvad følger egentlig med til sådan en? Jeg tænker om man selv skal anskaffe sig slanger til div. Beholdere osv og hvor nemt det er at kommme igang med?
Jeg har aldrig brugt en doserings maskine før.
Hvad følger egentlig med til sådan en? Jeg tænker om man selv skal anskaffe sig slanger til div. Beholdere osv og hvor nemt det er at kommme igang med?
Jeg har aldrig brugt en doserings maskine før.
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Der følger slanger med, 2-3 m kan ikke huske hvor mange .. Den er rimelig nem at komme i gang med.. Tog mig 2 min 

- Petercw
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Det lyder godt nok lækkert.
Det lyder helt sikkert som et produkt jeg må prøve.
Tak skal i have for hjælpen
Det lyder helt sikkert som et produkt jeg må prøve.
Tak skal i have for hjælpen

- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
jeg er super glad for den 

- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Enheden pakkes udhellfish skrev:Der følger slanger med, 2-3 m kan ikke huske hvor mange .. Den er rimelig nem at komme i gang med.. Tog mig 2 min
Den sættes til strøm
På enheden er der 3 pumper, med hver 2 slangestudser. Dvs ind/ud på alle 3 pumper.
man sætter det medfølgende slange på de løse ender på pumperne.
den ene ende af hver slange skal ned i Ca, Kg, Salt
den anden ende skal placeres så væsken drypper ned i akvariet.
Dernæst er det bare at måle sine værdier og justere væskerne ind, hen over 1-2 ugers tid... Så kører det...

- Petercw
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Det lyder fornemt