Jeg har et par gange brugt en lille osmolator pumpe til at blæse mine LS rene med. Medens jeg er i gang med det severer den langhårede pludselig kaffe. Jeg lader pumpen hænge et lille stykke under overfladen med ledningen op over forkanten på akvariet, og går hen i den anden ende af stuen for at drikke en kop kaffe. Pludselig opdager jeg at hele er baljen er blevet total skriggrøn.
Pumpen havde i al ubemærkethed pumpet sig selv længere og længere ned i baljen, og har til sidst fået fat i en superflot hammerkoral der stod på bunden. På ganske få sekunder nåede pumpen at tage turen hele vejen rundt på korallen, 'Full body tentacle removal'

Flot Poul, virkelig flot

Nå, det var egentlig slet ikke det jeg ville fortælle. Jeg synes også jeg har læst ret mange indlæg om problemer med krabber. Det sætter jo de stakkels dyr i et lidt kedeligt lys, så jeg er rigtig glad for igen at kunne fortælle om en positiv oplevelse med krabber:
På en eller anden måde er det åbenbart lykkedes nogle meget snu bobbelalger, at snige sig forbi den skrappe security check ved indgangen til mit akvarium

Jeg har derfor anskaffet mig et par emerald krabber som jeg fik hjem i går aftes. Jeg havde ikke de store forventninger til at det kunne hjælpe, men jeg tænkte det på den anden side var værd at forsøge. Som 'best case scenario' forestillede jeg mig, at de i løbet af en uge eller to, ville begynde at spise bobbelalger.
Der blev jeg godt nok positivt overrasket. Der var ikke gået 2 sekunder efter jeg havde sat dem i baljen, før den ene sad og guffede løs på kuglerne . . det lød vist forkert

Jeg tog også lige 10 sekunders video af det. Det er en elendig kvalitet da jeg måtte skyde diagonalt igennem hele baljen, men med lidt god vilje kan man nok godt se hvad der sker: " onclick="window.open(this.href);return false;
God weekend

Poul