Tung luft i stuen ??

Forum for generel snak omkring saltvand.
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions: 0
12
Postnummer: 5250 Odense SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Odense SV

Re: Tung luft i stuen ??

Indlæg af siqu »

Har ikke målt efter endnu men det vil jeg gøre. :) har lige startet det op ro på :) hehe Tal skal der nok komme en masse af . hehe
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions: 35
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af S1m0n »

siqu skrev:Har ikke målt efter endnu men det vil jeg gøre. :) har lige startet det op ro på :) hehe Tal skal der nok komme en masse af . hehe
:GO
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Ja, der er mange faktore i spil mht. fordampning - mit lukkede RSM 130L fordamper max 3L på en hel uge...
Mit fordamper osse mere når min blæser på 80mm køre i underskabet... (Kunne spare 1L pr døgn, men så bliver der for meget fugt i skabet.)
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
12
Postnummer: 5250 Odense SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Odense SV

Indlæg af siqu »

amddurin skrev:Ja, der er mange faktore i spil mht. fordampning - mit lukkede RSM 130L fordamper max 3L på en hel uge...
Mit fordamper osse mere når min blæser på 80mm køre i underskabet... (Kunne spare 1L pr døgn, men så bliver der for meget fugt i skabet.)
Ja det er jo det, man må justere efter ens behov. Eks, har jeg bygget et skab til akvariet på 190x80x65 og der er plads til en masse elektronik og en god stor sump. Lige nu er sumpen på 128 L men planen er at inden længe skal der nok 250 L i. Akvariet skal lige køre i et par mdr før jeg skifter til støre sump. Højden er også perfekt til at arbejde i, kan side derinde hehe.. :K

Men ja nå det kommer op at køre så vil jeg måle og se diverse ting ad, dog tror jeg det bliver et lukket akvarie med glas på toppen pga risiko for svamp og råd i væg som jeg IKKE tør at risikere. :wc: Men tilgængeld køber jeg nogle kraftige lamper som kan brænde igennem det glas som det vil modstå.. :y = det samme resultat for koraler og diverse.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"