Bag ved min stensætning kan jeg lige skimte de bageste 2-3 cm af min overløbskasse. For en halv time siden kastede jeg lige et blik derind for at se on vandstanden var okay. Jeg får så lige et kort glimt af noget der bevæger derinde. Så blev der ellers holdt mandtal. Pudsefisken manglede. Her er det så jeg får vildt dårlig samtvittighed, for jeg kan simpelthen ikke huske hvornår jeg sidst har set den. Worst case scenario er, at jeg ikke har set den siden vi tog til Sharm for 12 dage siden.
Nå, jeg piller en kam af i den ene side og lukker for hanen på hovedrøret. Så kan jeg se fisken ovenfra. Jeg jager konen op på trappestigen og holder for udløbet på sikkerhedsrøret. Få sekunder efter, mens der stadig manger ca. 4 cm vand, springer pudesfisken over kanten der hvor jeg har fjernet kammen. Smart
fisk 
Signifikant større kognitiv formåen end min Scooter Blenny. I min bog er det sgu konvergent tænkning og anlystisk tilgang til problemet.
Nu har den så fået lidt mad, og nu pisker den rundt i baljen. Man kan ligefrem se den er overstrømmende glad. Nå, det er jeg nu også. Det lettede en lille smule på min samtvittighed, at den har det godt.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?:
viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;