Mvh thue
Det lyder som om jeg roligt kan springe ud i det såLord Mike skrev:Vi laver jævnligt store vandskift på arbejdet.
Hvis vi har dårligt vand og bruger vandskift som metode, så skifter vi 50% vand den ene uge og 25% de næste 2-3 uger derefter. ingen problemer så længe vandet har stået et døgns tid og blandet saltet deri.
Det kan du roligt gøre ThueThue skrev:Det lyder som om jeg roligt kan springe ud i det såLord Mike skrev:Vi laver jævnligt store vandskift på arbejdet.
Hvis vi har dårligt vand og bruger vandskift som metode, så skifter vi 50% vand den ene uge og 25% de næste 2-3 uger derefter. ingen problemer så længe vandet har stået et døgns tid og blandet saltet deri.Tak for hjælpen michael det var lige det svar jeg søgte efter. Det ny blandet vand får lov til og stå i et par dage inden det kommer, havde også overvejet og bombe det med ozon for og hæve redox men det er nok overkill
Snakker vi her ny blandet saltvand inden det kommer i systemet eller på selve systemetLord Mike skrev:Det kan du roligt gøre ThueThue skrev:Det lyder som om jeg roligt kan springe ud i det såLord Mike skrev:Vi laver jævnligt store vandskift på arbejdet.
Hvis vi har dårligt vand og bruger vandskift som metode, så skifter vi 50% vand den ene uge og 25% de næste 2-3 uger derefter. ingen problemer så længe vandet har stået et døgns tid og blandet saltet deri.Tak for hjælpen michael det var lige det svar jeg søgte efter. Det ny blandet vand får lov til og stå i et par dage inden det kommer, havde også overvejet og bombe det med ozon for og hæve redox men det er nok overkill
![]()
Hvis du vil bruge ozon (overkill) til at fjerne overskydende organisk i vandet er det vigtigt at du bruger kraftig UV- bestråling inden vandet kommer retur til display tank, da O3 derved bliver omdannet til O2. Denne metode bruger vi bla på den store tank i Tivoli.