Her er et opdateret billede af korallen.
Den er blevet højere og sprunget en smule mere ud.
jeg gav den som sagt plankton tabeletter idag. Jeg kan dog stadig ikke 100% sige at den ligner den omtalte koral.
Mathias - jo men jeg er sku bange for jeg får afvide det er noget skidt jeg har købt igen Ej gas.
De gamle tager kameraet med til australien imorgen, men jeg kan da tjekke om jeg kan nå at låne det.
Ligesom enhver anden ikke-fotosyntetisk koral med små polypper, vil den Gorgonia med meget stor sandsynlighed gå hen og dø. De fotosyntetiske Gorgoniaer er derimod langt nemmere, men desværre sjældent lige så flotte.
mads-fisk skrev:Ligesom enhver anden ikke-fotosyntetisk koral med små polypper, vil den Gorgonia med meget stor sandsynlighed gå hen og dø. De fotosyntetiske Gorgoniaer er derimod langt nemmere, men desværre sjældent lige så flotte.
exactly my point.
Prøv evt med en Pterogorgia eller Pinnigorgia som er nemmere at have med at gøre.
Jeg spurgte i butikken om det var en gorgnie der skulle fodres eller om den "levede" af lyset, og han svarede at den bestemt ikke skulle fodres, og at jeg sagtens kunne holde den. Det samme mente han med mandrinen, da den skulle være nem at få til at spise noget nu, frem for når de lige havde fået den hjem. De havde haft den til at gå et stykke tid.
Med hesyn til mandarinen, har jeg snart haft disse sten i et år, og de lå i et akvarie før det. Vand o.s.v er også fra mit store gamle akvarie.
Nadia skrev:Jeg spurgte i butikken om det var en gorgnie der skulle fodres eller om den "levede" af lyset, og han svarede at den bestemt ikke skulle fodres, og at jeg sagtens kunne holde den. Det samme mente han med mandrinen, da den skulle være nem at få til at spise noget nu, frem for når de lige havde fået den hjem. De havde haft den til at gå et stykke tid.
Med hesyn til mandarinen, har jeg snart haft disse sten i et år, og de lå i et akvarie før det. Vand o.s.v er også fra mit store gamle akvarie.
Den gorgonia tvivler jeg STÆRKT på skulle være fotosyntetisk! Dens opbygning er den almene standard for ikke-fotosyntetiske gorgoniaer.
Nadia skrev:Jeg spurgte i butikken om det var en gorgnie der skulle fodres eller om den "levede" af lyset, og han svarede at den bestemt ikke skulle fodres, og at jeg sagtens kunne holde den. Det samme mente han med mandrinen, da den skulle være nem at få til at spise noget nu, frem for når de lige havde fået den hjem. De havde haft den til at gå et stykke tid.
Okay Jeg krydser fingre for at tingene overlever for dig da det er utrolig flotte ting du har købt
Der er ikke andet af gøre end at se om de klarer sig. Måske jeg er for god troende men sådan er det. Ja jeg valgte igen at tro på denne sælger, og håber han får ret denne gang. Tak for hjælpen med alle mine spørgsmål.