Nolan skrev:
Jeg er opmærksom på luftfugtigheden. Der har været godt duggede ruder her til aften, så den er noooget høj.
Jeg har luftet ud med mellemrum hele aftenen og jeg fortsætter med det i morgen.
Akvariet deler køkken og stue og langt størstedelen var heldigvis løbet ud i køkkenet, hvor vi har flisegulv, så trægulvet i stuen skal nok overleve.
Det ér i øvrigt oppe at køre igen nu.
Jeg har lavet en ny studs til pumpen, som har en krave, så slangen ikke kan trækkes af. To nye spændebånd holder det sammen. I morgen konstruerer jeg lige det låg, som skulle have været der fra starten
Om forsikringen skal involveres, må jeg lige bedømme i morgen. Jeg tror det dog ikke.
/Kim
Når sådan et uheld sker er det altid en god idé at melde det til forsikringen.
De fleste har ingen mulighed for at se hvad der ligger under f.eks. et gulv, men man kan måle sig frem til det.
Vand løber jo ind alle steder og vores vand er ret aggressivt.
Når du har anmeldt skaden, så er det forsikringens opgave at sikre der ikke er sket noget. Dvs de måler for fugt.
De kan måske også vælge at opsætte affugter(e) for at udtørre det hurtigere.
På den måde har du et sagsnummer du kan henvise til, hvis det senere viser sig at der alligevel er sket noget som du ikke kunne se.
Nu skal man ikke male fanden på væggen og forhåbentlig er der intet galt, som ikke kan klares med udluftning.
Men jeg har det sådan - better safe than sorry.
I min virksomhed har vi lavet - og laver - en del af den slags, så jeg har set lidt af hvert.
Selv om det ikke syner af ret meget er det meget rart at få det undersøgt. Og det koster jo ikke noget.
Erik