hej
jeg har købt et par sarcophyton sp men den ene den vokser helt vildt og den tager næsten alt pladsen fra den anden, så mit spørgsmål er
hvordan får jeg flyttet den store over på en anden sten.
må jeg lime den fast hvis jeg tager stammen af den nuværende sten som den sidder på.
hilsen martin
fragmentering af sarcophyton sp
Re: fragmentering af sarcophyton sp
Knæk den lille sten over så de bliver til to, ellers skær den ene Sarco af helt nede ved stenen, og strip den om foden og en sten.friborg skrev:hej
jeg har købt et par sarcophyton sp men den ene den vokser helt vildt og den tager næsten alt pladsen fra den anden, så mit spørgsmål er
hvordan får jeg flyttet den store over på en anden sten.
må jeg lime den fast hvis jeg tager stammen af den nuværende sten som den sidder på.
hilsen martin
- reeffarmer
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2008
Martin - Sarcophyton er heldigvis en af de mest hårdføre koraller, og det gør det meget nemmere for os at fragmenterer den..
Hjemme hos mig plejer vi at tage et helt nyt barberblad og så skære vi toppen af hatten af sarcoén og denne bliver så delt, stammen der så er tilbage kommer sig ca efter et par uger, og pludselig en dag vil du se at den vil begynde at skabe nye tentakler ud fra sig igen.. De løse sarco du har fået skåret af, dem vil jeg anbefale dig at snøre fast med sytråd og lade dem helt være i en god uges tid, og der efter fjerne sytråden..
Sidst vi lavede sarcophytons og limede dem, fik ca 10 ud af 30 revet sig fri igen, der for er vi gået tilbage til KUN at bruge sytråd og vi limer aldrig mere, andet end andre koraller..
Håber det gav mening..
Hjemme hos mig plejer vi at tage et helt nyt barberblad og så skære vi toppen af hatten af sarcoén og denne bliver så delt, stammen der så er tilbage kommer sig ca efter et par uger, og pludselig en dag vil du se at den vil begynde at skabe nye tentakler ud fra sig igen.. De løse sarco du har fået skåret af, dem vil jeg anbefale dig at snøre fast med sytråd og lade dem helt være i en god uges tid, og der efter fjerne sytråden..
Sidst vi lavede sarcophytons og limede dem, fik ca 10 ud af 30 revet sig fri igen, der for er vi gået tilbage til KUN at bruge sytråd og vi limer aldrig mere, andet end andre koraller..
Håber det gav mening..
Følg os på Facebook
ZETLIGHT forhandler - få det vildeste LED lys her..
Mvh Troels Nielsen
Webshop - http://www.reeffarmer.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mail - Reeffarmer@live.dk
Kun åben efter aftale - tlf 20 72 95 25
ZETLIGHT forhandler - få det vildeste LED lys her..
Mvh Troels Nielsen
Webshop - http://www.reeffarmer.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mail - Reeffarmer@live.dk
Kun åben efter aftale - tlf 20 72 95 25
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2012
ja jesper du må jo vide hvad du snakker om når det er dig den kommer fra
mange tak for svar begge 2

mange tak for svar begge 2