Vil hverken bekrefte eller avkrefte hvilken lamper det er snak om Peder, og håber på forståelse for dette,da dette ikke er rettet mot nogen forhandler fra min side,som nevnt innledningsvis i tråden.
Å trekke noget konkret mekenavn inn i dette får stå på din regning

,men siden du nevner PS,så er det godt å høre du er fornøyet med dine lamper
Jig haver jo en stor verdi af
koraller i dette 1600 liter systemet mit,og legger meget tid og penge gjennom året på denne fantastisk fine hobby,og det er lenge siden jig sluttet å regne på noget årsbudskjett på drifting af mine 2 uafhengige saltvands systemer(haver ett andet også rundt 800 liter!)
Derfor haver jig hele tiden hvert af den mening att når jig køber ind udstyr til mine systemer,skal det være udstyr som holder mål,prisen taget i betraktning,og køber man kinaprodukter til en billig penge,får en stort sett det en betaler for,men velger en å gå for udstyr i den øvre prisklasse,så forventer en muligens lit bedre drifts holdbarhet i lengden.
I dette tilfelle er det ikke forhandler sin fejl,men heller produsentens begrep om kvalitet og service ovenfor forbrugere når ting går feile vejen.
På disse 3 år efer att jig købte mine 5 moduler af ett merke fra den øvre hylde som nye,haver det så langt gået 2 moduler(den ene var defekt som ny i esken!)+ att jig haver mistet strøm i 5 af mine ballaster inden denne tid.
Dette merket er nu i annmarsj med tredje generations ballaster til disse lampene siden jig købte modulene,og de skiftes nok ikke ud fra produsenten kun for å have noget å bedrive tiden med...for å sige det pent..
Jig kender flere her i Norge også efterhvert som opplever det samme som mig med sine produkter fra mit nåværendes merke,og det er ikke noget betryggendes å høre,prisen taget i betraktning.
Pr.d.dato virker 3 af 5 moduler her hos mig,og noget er klar til å leveres ned på reparasjon,noget skal jig hente ferdigt reparert,og da jig bruger 18-19 timer pr. vej med bil for å levere og hente deler hver vej+ oppholdsudgifter 3-4 ganger pr.år for å holde
lys i flest muligt,bliver man lej i lengden,og håber for forståelse for att jig nu vil prøve noget helt andet,da det haver kostet så altfor meget å holde de i live disse tre år for mig.
Nu kan gjærne folk her inde spørge sig om hvorfor køre helt ned til dk med tingene og ikke sede varene,da det må blive billigere?..
De er købt af mig i dk,Norge er ikke med i EU,og jig haver forsøkt å sende direkte til fabikasjonsland,jig haver forsøkt å sende ned til butik i dk,men af en eller anden merkelig grund stopper byråkratiet alle mine forsøk på suksefylt sending.
Jig fylder ud alle nødvendige sende papirer som forlanges hver gang,likevel stopper sendingene opp enten i Oslo eller i landet de sendes til,og motaker i de landene bliver nektet å få reklamssjonen jeig haver sendt ned ud fra motaket i de landene de kommer til;hver gang.
Det ender med att jig betaler 3-500 kroner i porto nedover,venter nogen måneder menst varene ligger på ett eller andet lager i motakerland,og en mangde mailer og telefon oppringinger..
Motaker får ikke varene ud fra lager(hvet butikk indehaver i dk,møtte personligt opp på posten i dk for å gjøre ett forsøg!),men efter nogen bortkastede måneder,bliver så varene sendt tilbage på min regning(må betale fuld returporto på toppen),så der haver det gået nogen tusen ud vnduet også..
Så skal ting afgårde,må jig levere det med bil,og da må det også indberegnes oppholdsudgifter hver gang udover bompenge,parkeringspenge i parkhus,bro/fergebiletter,diesel,så kronene ruller,uden tvil,og imenst henger det en lysrekke over baljen hjemme på 50% maskin..
Ja.. jig haver muligens lit grunn til å blive lit "angry" af hele greiene etterhvert,og håber på forståelse for att jig nu ved å tømme kassen en gang til for mine
koraller,denne gang vil have ett helt andet merke over stampen.