Nystartet system - chaetomorpha? + lille skummerspgm
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2740 Skovlunde
- Saltvand siden?: 2011
Nystartet system - chaetomorpha? + lille skummerspgm
Ja startede li mit system helt forfra med nyt vand, nyt dødt sand, ny keramik og et par flotte porøse godt levende ls. Det blev startet op for en mdrs tid siden, uden noget levend overhovedet, udover de to sten. Den brune algefase er mere eller mndre forbi, men der er godt med ca 1cm grønne trådalger nu overalt. Spørgsmålet er om det ville hjælpe det lidt på ved med noget chaetomorpha i sumpen og evt vodka? Min skummer (nyos) laver til gengæld kun noget der minder om te, hvad skal jeg præcis indstille for at den blir mere tør og mørk? Lidt pinligt spørgsmål, men det her er mn største skummer hidtil, og har fået den til at løbe over to gange :/ På forhånd tak. Mvh Kim
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Re: Nystartet system - chaetomorpha? + lille skummerspgm
Kan du ikke stille på luften så den ikke suger så meget ind?
Vodka ville ikke være nogen god ide - men alger i sumpen har hjulpet mig. Giv det lidt tid endnu til at brænde det sidste af - og så få lejet en søhare til at tage de sidste grønne
Vodka ville ikke være nogen god ide - men alger i sumpen har hjulpet mig. Giv det lidt tid endnu til at brænde det sidste af - og så få lejet en søhare til at tage de sidste grønne
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
Så luk lidt af for luftskruen, så sku skummet bli tykkere?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ja altså så kommer der jo ikke så meget luft igennem - så tæsker den ikke så meget skum op i koppen - men bygger ligesom op nede i røret - og smider så op når der er nok. Det gør jeg med min.
Evt. kan du prøve at se om du kan stille lidt på hvor meget vand den suger - på min kan man dreje røret.
Evt. kan du prøve at se om du kan stille lidt på hvor meget vand den suger - på min kan man dreje røret.
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
Har lige prøvet mig lidt mere frem. De nyoz er sku egentgli super lækre og lette at indstille, bare mig der har været en idiot ikke at tage mig tid til at sætte mig ind i den før nu. 

- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
hahaha kender jeg godt