internetbutikker forsendelses priser?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: internetbutikker forsendelses priser?

Indlæg af Birkefeldt »

mipe skrev:
Birkefeldt skrev:Hvis dit akvarie ikke er så stort og/eller du ikke gider at bøvle med at blande de forskellige dunke selv, så kan jeg anbefale RedSeas produkter
Red Seas produkter er jo det samme som balling (Aquafair), bare 5 gange dyrere!
I store træk enig! Men hvis akvariet eller forbruget ikke er så stort, kan et færdigblandet produkt eller program som RedSeas være en alternativ og mere bekvem løsning. Det er vel også derfor så mange efterhånden bruger de færdigblandede (balling!?)væsker fra Decocean. Hvis jeg boede på sjælland ville jeg da også selv bruge dette. Ligesåvel som jeg hellere betaler for færdige LED lamper kontra DIY, selvom det uden tvivl havde været billigere.

At blande sin egen balling er en god løsning for mange, og at købe færdige produkter fra fx RedSea eller Decocean er ligeledes en god løsning for mange! :Peace:

Mvh Kenneth
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions: 48
19
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

mipe skrev:Du blander det jo bare op med det samme vand, som du bruger til akvariet!
Problemet med at bruge hanevand er, at stofferne vil reagere. Da dansk hanevand har højt kalkindhold, så vil der ofte ske en udfældning. Der er derfor god grund til at bruge osmosevand. Alternativt kan der købes alm. dunke med deminiraliseret vand.
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

okay det godt nok forvirrende... hvem der dog bare boede på en ø/fastland med en butik tingene kunne købes i ! Så jeg kunne få fat i de testsæt og bagefter hvis der var brug for det evt buffer!
Senest rettet af hellfish man 13. aug 2012 09:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
hugo27th
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
14
Postnummer: 3700 Rønne
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Rønne
Kontakt:

Indlæg af hugo27th »

kan varmt anbefale programmet AquaCalculator,
som hjælper med at udregne hvor meget man skal tilsætte vi der er problemer :-)
RS 425 deluxe

Nyos 160-Cor20- pumpe apex controller HYDRA 26 LED
Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 7400 Herning
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af mipe »

Birkefeldt skrev: At blande sin egen balling er en god løsning for mange, og at købe færdige produkter fra fx RedSea eller Decocean er ligeledes en god løsning for mange! :Peace:
Jeg havde lige set at Red Seas produkter, også var pulver, men det er det vist ikke og helt rigtigt de færdigblandede produkter kan jo også være et alternativ, der er f.eks også Seachem´s produkter.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

mipe skrev:
Birkefeldt skrev: At blande sin egen balling er en god løsning for mange, og at købe færdige produkter fra fx RedSea eller Decocean er ligeledes en god løsning for mange! :Peace:
Jeg havde lige set at Red Seas produkter, også var pulver, men det er det vist ikke og helt rigtigt de færdigblandede produkter kan jo også være et alternativ, der er f.eks også Seachem´s produkter.
Vand bliver rigtig dyrt når det hældes på flasker med fancy tekst på.
Det er selvfølgelig et alternativ hvis man har uanede mængder af penge.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Birkefeldt »

Carsten skrev:Vand bliver rigtig dyrt når det hældes på flasker med fancy tekst på.
Selvfølgelig er det dyrere at købe et produkt færdigt. Sådan er det jo næsten med alting. Men prisforskellen i kr og øre, afhænger jo helt af hvor meget ens akvarie forbruger. I et akvarie som dit på over 1000 liter fyldt med fx stenkoraller, er der jo mange penge at spare ved at lave noget af arbejdet og blande selv. Men i fx et lille nano på 50 liter, med blandede koraller,er der ikke meget sparet. Så man behøver ikke nødvendigvis have uanede mængder af penge for at synes det er en god ide. Måske har man bare et lille akvarie :wink:

Tror i bund og grund vi er ret enige :beer:

Mvh Kenneth
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Birkefeldt skrev:
Carsten skrev:Vand bliver rigtig dyrt når det hældes på flasker med fancy tekst på.
Selvfølgelig er det dyrere at købe et produkt færdigt. Sådan er det jo næsten med alting. Men prisforskellen i kr og øre, afhænger jo helt af hvor meget ens akvarie forbruger. I et akvarie som dit på over 1000 liter fyldt med fx stenkoraller, er der jo mange penge at spare ved at lave noget af arbejdet og blande selv. Men i fx et lille nano på 50 liter, med blandede koraller,er der ikke meget sparet. Så man behøver ikke nødvendigvis have uanede mængder af penge for at synes det er en god ide. Måske har man bare et lille akvarie :wink:

Tror i bund og grund vi er ret enige :beer:

Mvh Kenneth
Ganske enig. Vi lavede en sammenligning med det der purpleup for nogle år siden, og kunne konstatere at magnesium blev meget dyrt af at blive hældt på flaske.
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

så for at summe up....
kan det slet ikke lade sig gøre at hælde på vandhanevand ? for så må jeg købe demineraliseret.
skal jeg bruge natriumchlorid frit salt for ikke at skabe en ion ubalance ? og natriumcarbonat er ikke de samme som natriumbicarbonat vel ? for begge dele skal i kh buffer blandingen?

og magnesium heptahydrat behøver jeg ikke bruge? kan nøjes med hexahydrat og så det frie salt..
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Den til at hæve Kh med "bi" i navnet, er til at hæve Ph hvis man oplever at den falder kun ved brug af den anden Kh hæver... (Jeg bruger ikke den med bi pt...- Har Ph svingende fra 7,7 op til 8,2...)

Det skulle være 420g Natriumhydrogencarbonat til 5L RO vand og hvis man vil påvirke Ph'en skal noget af det så udskiftes til den med bi i navnet... Stadigvæk totalt 420g
- Der kommes osse 25ml AQUA Elements 3 i denne dunk...

I dunken med 358g Calciumchlorid-Dihydrat til 5L RO Vand
- Der kommes osse 25ml af hver AQUA Elements 1 og 2 i denne dunk...
(Hæver Ca.)

Jeg har pt kun mineralsaltet i dunk 3 (122g til 5L RO Vand.) da jeg dosere Mg manuelt efter behov...
(Ved ikke hvor meget det betyder for ion ballancen, men der er lidt andre ting i osse...)

I denne dunk 3, kan osse kommes Magnesiumchlorid- Hexahydrat (Til at hæve Mg.)
315g til 5L RO Vand...
(- Jeg har taget de 275g og lagt de 40g til som i den gamle opskrift var den med sulfat i navnet, som ikke bruges mere efter mine oplysninger...)

Ved at komme Mg i sin egen dunk 4, kan man dosere efter behov... (Mineral Saltet skal følge de to andre Ca og Kh.)

Det er info herindefra og fra den opskrift der er her: http://www.aquafair.de/info_pages.php/pages_id/13

Jeg er ved at renskrive opskriften og mangler lige at få det med Ph skrevet ind osse...
:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 7400 Herning
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af mipe »

amddurin skrev:Jeg er ved at renskrive opskriften og mangler lige at få det med Ph skrevet ind osse...
Er det ikke det, som Moby allerede har gjort: http://www.deepoceanshop.dk/ballingmetoden
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

mipe skrev:
amddurin skrev:Jeg er ved at renskrive opskriften og mangler lige at få det med Ph skrevet ind osse...
Er det ikke det, som Moby allerede har gjort: http://www.deepoceanshop.dk/ballingmetoden
Jo, næsten - det er bare en voldsom Mg blandning han har lavet og der er sulfat i den osse...
- og der er ingen info omkring Ph ved brug af den anden del af Kh hæveren...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"