Nemme koraller?
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Nemme koraller?
Nu skal jeg snart til at starte et saltvandsakvarie, og kunne i den sammenhæng godt tænke mig at få lidt koraller, måske en anemone og nogen muslinger, men er ikke helt sikker endnu.
I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om hvilke koraller, som man ikke skal være ekspert for at holde.
Det kan desuden oplyses at jeg umiddelbart gerne vil have picassofisk, klovnfisk, og rejer.
Yderligere kan det oplyses at akvariet er ca. 300 L
I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om hvilke koraller, som man ikke skal være ekspert for at holde.
Det kan desuden oplyses at jeg umiddelbart gerne vil have picassofisk, klovnfisk, og rejer.
Yderligere kan det oplyses at akvariet er ca. 300 L
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Der er en del koraller som ikke er specielt forderende, og som er ganske flotte også. Som nævnt er blødkorallerne lette, men også stenkoraller kan du holde, men de kræver dog et Ca tilskud. Enten noget du tilsætter selv, eller den lettere men også meget dyrere løsning, med en kalkreaktor, og alt det som den medfører. Montiporaere er som oftest blandt de lette af stenkorallerne.
Du vil gerne have en picassofisk, det burde du nok genoverveje, da de ikke er reefsafe. Det er ingen aftrækker iøvrigt.
Du vil gerne have en picassofisk, det burde du nok genoverveje, da de ikke er reefsafe. Det er ingen aftrækker iøvrigt.
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
http://www.liveaquaria.com/
Hvis du kigger på denne side kan du gå ind på de forskellige koraller og se sværhedsgraden, måske ikke stole på det 100% på det da det er en forhandlerside, det ved jeg ikke. Men det kan da give et par retningslinier.
Jeg bruger den tit
Hvis du kigger på denne side kan du gå ind på de forskellige koraller og se sværhedsgraden, måske ikke stole på det 100% på det da det er en forhandlerside, det ved jeg ikke. Men det kan da give et par retningslinier.
Jeg bruger den tit

Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten