Fik lige læst på GHL´s forum.
Nu kommer Matthias endelig med sin egen GHL LED lampe, og damn det ser lovende ud, den skulle blive lanceret en gang i maj måned...
Jeg er sgu lidt i vildrede, da jeg netop har bestilt 4 Ecotech Radion lamper.... Hvad mon prisen bliver for de nye her....
http://forum.aquariumcomputer.com/showt ... w-LED-lamp!
Jeg har kopieret Highlights...
Here are some of the highlights - but I will not tell everything, this happens when the lamp is released officially in May!
LEDs:
- 8 light colors, all separately dimmable: ultra white, royal blue, blue, true green, yellow, red, hyperred and UV (420 nm)
- 62 LEDs per lamp
- 6 separately replacable LED-clusters on IMS boards
- PAR: I think more than you need!
Intelligence + Userinterface:
- own controller (32 Bit ARM)
- graphical display, 6 touch-Keys
communication:
- radio (2.4 GHz)
- USB
Operation modes:
- standalone (runs autonomous)
- master (controls other lamps wirelessly)
- slave (is controlled from other lamps or ProfiLux wirelessly)
Energy:
- high-efficiency mode (max. economy and LED lifetime)
- high output mode (max. brightness)
Thermal management:
- innovative cooling concept with 4 extremely quiet and compact cooling fans
- fans are temperature controlled
Design:
- select out of several colors
- fans and heatsinks are not visible from outside
- ca. 300 mm x 200 mm x 40 mm
Functions:
- sliding clouds and sunrise over several lamps
- all illumination functions of ProfiLux
- full control over output light spectrum
Others:
- firmwareupdates possible
- true dimming technology: non visible brightness steps with more than 3000 dimming steps per channel
- incl. lamp holder
- universal power supply with wide range input
and much much more ...
\\Tom
GHL LED Lampe
- gnizten
- Naso kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2011
GHL LED Lampe
Mange hilsener
Tom.
Tom.
Re: GHL LED Lampe
Jeg har godt hørt om at de skulle komme med en LED lampe. De skulle også have de nyre Cree LED som giver mere effekt.
Så jeg ville ikke være i tvivl om hvad jeg havde valgt. Alt andet end lige Ecotech da de bruger de gamle Cree LED og der ved har en lav PAR værdi.
Steen
Så jeg ville ikke være i tvivl om hvad jeg havde valgt. Alt andet end lige Ecotech da de bruger de gamle Cree LED og der ved har en lav PAR værdi.
Steen
- gnizten
- Naso kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2011
Re: GHL LED Lampe
Ja det kan godt være, men det er vel et spørgsmål hvor mange lamper man så vælger at montere. Jeg er helt enig mht. at Cree´s nye dioder har et væsentligt højere output m.v. og det ville være nice at Ecotech også havde opgraderet deres Radion med disse. Men jeg er nødt til at vælge en lampe fra en forhandler hvor jeg ved at jeg kan låne en reservelampe, hvis en af mine går ned, og det er netop det som Carsten fra decocean har valgt at tilbyde, så her har jeg valgt samme filosofi som pederrevnørd, har nævnt i en anden tråd. Og da jeg har hørt mange kedelige eksempler på fejl mv. på andre lamper, er jeg nødt til at læne mig op af den stabilitet som radions og forhandleren pt giver, indtil et andet produkt evt. viser sig bedre, og ikke mindst lige så stabil. Jeg vil ikke gå på kompromis med PAR værdi, output m.v. i forhold til stabiliteten, jeg knalder bare en ekstra lampe på.
Mht. til GHL´s forestående lancering, glæder jeg mig vildt til at se hvad de kommer med. Jeg er selv GHL freak, og ville naturligvis også vælge deres lamper til min profilux 3, men de bliver vurderet efter samme filosofi, stabilitet, mulighed for reservelampe ved nedbrud osv. jeg vil se hvordan de kommer til at køre, om de er stabile m.v. Jeg vil ikke sætte min balje i farezonen med noget jeg ved kan risikere at volde mig problemer, eller noget jeg ikke har en historik på.
Mht. til GHL´s forestående lancering, glæder jeg mig vildt til at se hvad de kommer med. Jeg er selv GHL freak, og ville naturligvis også vælge deres lamper til min profilux 3, men de bliver vurderet efter samme filosofi, stabilitet, mulighed for reservelampe ved nedbrud osv. jeg vil se hvordan de kommer til at køre, om de er stabile m.v. Jeg vil ikke sætte min balje i farezonen med noget jeg ved kan risikere at volde mig problemer, eller noget jeg ikke har en historik på.
Mange hilsener
Tom.
Tom.