Mikroskop bresser biolux ng fra lidl
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4690 Haslev
- Saltvand siden?: 2007
Mikroskop bresser biolux ng fra lidl
Stødte på dette mikroskop i lidl http://www.google.dk/imgres?imgurl=http ... Bg&dur=502
tænkte på om der var nogen her inde der hadde det og ku fortælle lidt om det
tænkte på om der var nogen her inde der hadde det og ku fortælle lidt om det
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Mikroskop bresser biolux ng fra lidl
Jeg har et der ligner ret meget, ikke fra Lidl men Aldi.
Det fungerer fint nok, men jeg synes bare ikke at jeg kan bruge det til det som jeg havde regnet med.
De fleste ting vi kigger på, er vel ikke til et microskop, men mere til et stereoskop, hvor forstørrelses graden ikke er så stor.
Det fungerer fint nok, men jeg synes bare ikke at jeg kan bruge det til det som jeg havde regnet med.
De fleste ting vi kigger på, er vel ikke til et microskop, men mere til et stereoskop, hvor forstørrelses graden ikke er så stor.
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
ja jeg ka godt se vis 40 er det mindste så ka det nok blive lidt voldsomt men er stødt på den der hedder bresser biolux al og den hedder 20 til 1280 ville den ikke ku være et alternativ tror du ? eller vil det være bedre og kikke på sådan en herhttp://www.ebay.co.uk/itm/20x-Stereo-Insect-Ro ... 19cdf59fe5 eller http://www.conrad.de/ce/de/product/8240 ... Detail=005Carsten skrev:Jeg har et der ligner ret meget, ikke fra Lidl men Aldi.
eller så er man jo oppe i noget der ligner den her men så er prisen da vist også der efter http://www.ebay.co.uk/itm/Nikon-SMZ-1-M ... 35b0a4fcdf
Senest rettet af TimW lør 25. feb 2012 04:58, rettet i alt 1 gang.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Der er også dette:
http://www.ebay.co.uk/itm/High-Quality- ... 20bd523201
Men jeg er stort set lige så blank på området som I andre. Prøv at spørge Ole, han er den eneste jeg ved har sådan en tingest
Men jeg er stort set lige så blank på området som I andre. Prøv at spørge Ole, han er den eneste jeg ved har sådan en tingest
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
jeg må sku også indrømme at lige på dette område så har jeg sku heller ikke lige den store viden. men var også tænkt lidt i at ungerne ku smide lidt ting under og kikke og jeg selvfølgelig ku se lidt af sagerne fra akvariet så det sku ikke gerne komme helt over i det extreme som oleCarsten skrev:Der er også dette:

- Niclas
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2009
Nogen der har prøvet at lave en 1024x forstørrelse? det lyder ret vildt for et "supermarkeds" mikroskop.. 

Mit 250 liters -nedlagt-
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg tror Bresser ville blive rimeligt kede af, at du kalder det et "supermarkeds" mikroskop
Det er nu ret respektable producenter af sådan noget udstyr.
/Kim

/Kim
- Niclas
- Foxface
- Reactions:
- 16
Fair nok, men det gør det ikke mindre vildt at det kan forstørre 1024 gange. De standard mikroskoper vi har på KU har en forstørrelse på op til 100x, og der skal du have olie på for ikke at ødelægge linsen, så når man pludselig tilsyneladende kan få et mikroskop i Lidl der kan forstørre 1024 gange, så rynker jeg alligevel lidt på næsen.Nolan skrev:Jeg tror Bresser ville blive rimeligt kede af, at du kalder det et "supermarkeds" mikroskop![]()
/Kim
Mit 250 liters -nedlagt-
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Nu er "jeres" nok mere en lup (stereolup?) end et mikroskop. Jeg går ud fra, at det er noget biologi-studie ?
Jeg skal ikke påstå, at de 1000+ gange er ret meget værd men 200-500 er nu opnåeligt i en god kvalitet.
Det kommer helt an på, hvor nøjagtigt linserne er slebet og det er i hvert fald ikke der, Bresser plejer at fejle.
Bresser er nok mere kendt blandt amatørastronomer, hvor fænomenet med max-forstørrelse også er meget brugt. Der kan en lille, billig 4" kikkert godt figurere med en max-forstørrelse på måske 900 gange men det giver ikke mening at bruge den over 50 fordi den simpelthen ikke samler lys nok til mere og linserne/spejlene ikke kan opløse det pga. dårlig slibning.
... sådan er der så meget
Hvorom alt er, så mener jeg dette mikroskop er rigtigt lækkert til prisen.
/Kim
Jeg skal ikke påstå, at de 1000+ gange er ret meget værd men 200-500 er nu opnåeligt i en god kvalitet.
Det kommer helt an på, hvor nøjagtigt linserne er slebet og det er i hvert fald ikke der, Bresser plejer at fejle.
Bresser er nok mere kendt blandt amatørastronomer, hvor fænomenet med max-forstørrelse også er meget brugt. Der kan en lille, billig 4" kikkert godt figurere med en max-forstørrelse på måske 900 gange men det giver ikke mening at bruge den over 50 fordi den simpelthen ikke samler lys nok til mere og linserne/spejlene ikke kan opløse det pga. dårlig slibning.
... sådan er der så meget

Hvorom alt er, så mener jeg dette mikroskop er rigtigt lækkert til prisen.
/Kim
- Niclas
- Foxface
- Reactions:
- 16
Det er ganske rigtigt biologi på KU. Og nej, jeg mener ikke en stereolup, men et mikroskop, tro det eller lad være, men biologer bruger langt mere tid på at kigge i mikroskop end i stereolup.Nolan skrev:Nu er "jeres" nok mere en lup (stereolup?) end et mikroskop. Jeg går ud fra, at det er noget biologi-studie ?
Og så er vi enigeJeg skal ikke påstå, at de 1000+ gange er ret meget værd men 200-500 er nu opnåeligt i en god kvalitet.

Mit 250 liters -nedlagt-
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Hej.
Har både stereolub og mikroskop.
Den primære forskel (ud over forstørrelsen) er at man i mikroskopet oftest kun har underbelysning, og det er derfor godt at kigge på tynde "slides" af f.eks vævsprøver du kan kigge igennem.
Stereolubben er overbelyst, her kan du sidde og arbejde med dit objekt mens du kigger på det.
For hver gang du fordobler din forstørrelse bør du firedoble dit lys. Til mit underbelyste bruger jeg f.eks. en 150W HID lampe fokuseret i et meget lille punkt, bare for 800x.. Derfor giver jeg ikke meget for et 1000x aldimikroskop med et par watt lys..
Har både stereolub og mikroskop.
Den primære forskel (ud over forstørrelsen) er at man i mikroskopet oftest kun har underbelysning, og det er derfor godt at kigge på tynde "slides" af f.eks vævsprøver du kan kigge igennem.
Stereolubben er overbelyst, her kan du sidde og arbejde med dit objekt mens du kigger på det.
For hver gang du fordobler din forstørrelse bør du firedoble dit lys. Til mit underbelyste bruger jeg f.eks. en 150W HID lampe fokuseret i et meget lille punkt, bare for 800x.. Derfor giver jeg ikke meget for et 1000x aldimikroskop med et par watt lys..
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand