er der nogen der kan hjælpe mig med at tune min tunze pumpe så den yder mere..

jeg ved godt man kan se på wiki hvordan man gør, men er vil gerne ha hjælp fra en der har gjordt det.
jeg har heller ikke nogen Dremmel.
Jeg kunne i hvert fald tydeligt se og mærke forskel. Der findes flere måder at "tune" dem på, men hvad jeg har kunne læse så kan det åbenbart have indflydelse på motorens levetid..Bingocaller skrev:Jeg synes ikke det gav en stærkere strøm-til gengæld blev flowet meget bedre
Uden at vide det, er det vel ret oplagt at 6025 er den samme som 6045, blot med et andet frontdæksel? Så det med akslen må næsten være rent uheld..Carsten skrev:Jeg synes også at det gav mærkbar forøgelse af flowet.
Men har oplevet at akselen knækker af, på trods af at den er af stål
Hvis det kun er frontdækslet der er tilforskel, hvorfor passer de så ikke sammen? Og hvorfor bruger 6045 så mere strøm end 6025?AndersGS skrev:Uden at vide det, er det vel ret oplagt at 6025 er den samme som 6045, blot med et andet frontdæksel? Så det med akslen må næsten være rent uheld..Carsten skrev:Jeg synes også at det gav mærkbar forøgelse af flowet.
Men har oplevet at akselen knækker af, på trods af at den er af stål
Det giver en del mærkbar forskelengelquist skrev:Jeg er helt blank her- skærer man fronten af dækslet af? Og er det en mærkbar forbedring af ydelsen?
Det lyder voldsomtMarco R skrev:Det giver en del mærkbar forskelengelquist skrev:Jeg er helt blank her- skærer man fronten af dækslet af? Og er det en mærkbar forbedring af ydelsen?Har modded mange, plus de 2 stk. Tunze 6055 som jeg har nu.
Bare "pas på" ikke at modde dem for meget. Jeg måtte købe nye pumpehuse til mine, da jeg havde moddet dem for meget, så selv på den mindste hastighed så lavede den for eget undersug og sugede sandet med op
Det er det samme som ved de andre (6025, 6045 osv.), da du fjerne noget at modstanden. Du kan også, skærer hver anden rist over, så øger du også den cirkulationshastidhedengelquist skrev:Det lyder voldsomtMarco R skrev:Det giver en del mærkbar forskelengelquist skrev:Jeg er helt blank her- skærer man fronten af dækslet af? Og er det en mærkbar forbedring af ydelsen?Har modded mange, plus de 2 stk. Tunze 6055 som jeg har nu.
Bare "pas på" ikke at modde dem for meget. Jeg måtte købe nye pumpehuse til mine, da jeg havde moddet dem for meget, så selv på den mindste hastighed så lavede den for eget undersug og sugede sandet med op![]()
Hvad med 6100..? synes jeg for lang tid siden hørte at man kan forbedre spredning af flowet, ved at skære det yderste af fronten af- nogen der ved mere om det...??