Jeg har til min store glæde bemærket er der er et par stykker (2) derude der har truffet foranstaltninger til at imødegå strømsvigt.
Da jeg primært kigger efter de store baljer, kan der være nogle jeg har misset.
Min erfaring er, at det altid er når det er mest ubelejligt strømsvigt indtræffer. Det sker typisk når det som nu, er koldt som ind i h..... eller man er på ferie.
Først har jeg fået min elektrikker til at montere en anden type hpfi-relæ på den gruppe hvor akvariet sidder. Det er mere trægt og falder ikke ud blot fordi en sikring går eller der kommer en kort fejlstrøm.
Vi havde fornylig en sikring der slog det almindelige hpfi-relæ. Resten af huset henlå i mørke, men akvariet stod som det eneste og kørte.

Men afbrydes strømmen til hele huset hjælper det selvsagt ikke.
Vores problemknuser udi den slags ting har fundet en løsning, der også virker ved totalt strømudfald.
Prøv at se på flg. http://www.Powergenerator.dk/3300.html Den viste har en storebror som vistnok er den vi tænker på at indkøbe. Prisen ligger på lidt over 3.000,00
Den er med selvstarter. Den kan så, med en lille modificering, laves så den starter selv når strømmen går.

Prisen er overkommelig ifht værdien af det vi har i vores baljer.
Vil I kigge på det og fortælle hvad i synes?
Den omtalte modificering skulle være ganske simpel - for mig er det sort snak - men jeg skal gerne få det præciseret fra geniet, hvis nogle skulle have interesse i det.
Håber nogen har en mening, god eller dårlig. Alle input er velkomne.
Erik