Som skrevet i anden tråd har jeg for nogle dage siden erhvervet mig en Calloplesiops Altivelis.
Jeg har nu i løbet af de sidste tre dage prøvet følgende for at få den til at æde: Optøet reje på pincet og akvarietang (over en time igår og idag) . Slukket cirkulationen og lagt optøet reje tæt på dens tilholdssted. Optøet artemia. Optøet mysis. Blendet musling i form af frost foder på pincet. Optøet Ocean Nutrition Angel formula gel-frostfoder på pincet. Men den har ikke taget foder til sig endnu hvad jeg har observeret og jeg har ellers holdt godt øje med den. Hvad skal mit næste træk være? Vente nogle dage med at prøve næste gang eller fortsat prøve at tilbyde den foder hver dag? Jeg vil jo ikke stresse den, men på den anden side vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at få den til at æde. Kort sagt hvad tror I er bedst for fisken? Jeg er virkelig glad for fisken og ønsker den skal overleve og have det så godt som muligt. Tvivler på den kan finde nok foder af sig selv i længden i mit akvarie.
Hvis I har haft fisk der var svære til at få til at spise, men som det lykkedes med til sidst, så må I meget gerne komme med jeres erfaringer. De vil blive læst med stor interesse!