Akvarie for bred til bord
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2010
Akvarie for bred til bord
Hej
Jeg er ved at kigge lidt på nogle forskellige akvarier samt kabinetter. Jeg vil gerne have et akvarie der er 130x55x50(LxDxH), men jeg kan ikke finde nogle borde eller kabinetter der passer dertil.
Tænkte derfor på om det er noget galt i at smide et 130x55x50 på et 130x50 bord?
Jeg er ved at kigge lidt på nogle forskellige akvarier samt kabinetter. Jeg vil gerne have et akvarie der er 130x55x50(LxDxH), men jeg kan ikke finde nogle borde eller kabinetter der passer dertil.
Tænkte derfor på om det er noget galt i at smide et 130x55x50 på et 130x50 bord?
- Tonny
- Palet kirurg
- 15
- Postnummer: 4140 Borup
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Nr. Dalby borup sj.
- Kontakt:
Re: Akvarie for bred til bord
Jeg ville ikke turde.
HVis du går ind på porsa.dk der kan du selv sammensætte eller få bygget et stel til dit akvarie.
Et andet alternativ er at købe nogle køkkenskabe hos ikea, forstærke dem og tilpasse dem til dit akvarie.
HVis du går ind på porsa.dk der kan du selv sammensætte eller få bygget et stel til dit akvarie.
Et andet alternativ er at købe nogle køkkenskabe hos ikea, forstærke dem og tilpasse dem til dit akvarie.
Mvh.
Tonny Andersen
[center]...540L saltvand...[/center]
[center]http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=50741[/center]
Tonny Andersen
[center]...540L saltvand...[/center]
[center]http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=50741[/center]
-
- Rev haj
- Reactions: 22
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg vil nu mene, at det kan lade sig gøre. Hvad er det for et bord/ kabinet?klaphatten skrev:Hej
Jeg har selv et skab nu her. Der har jeg et 200l (standardmål - L100xD40xH50), men har tænkt på et akvarie på samme størrelse dog med andre mål (L100xD50xH40). Du skal bare have en plade under på samme mål. Så den støtter hele bundarealet.
Så vil jeg mene, at det ikke vil være et problem

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
-
- Sommerfugl fisk
- 15
Det var sådan et skab her jeg havde kigget på:
http://akvarieudstyr.dk/Saltvand/Akvari ... abinet360L
Tænkte også på om man bare skulle skifte pladen så den var lige så stor som akvariet.
Så er spørgsmålet bare om pladen skal placeres midt på skabet, altså så den stikker lidt uden for skabet hele vejen rundt eller om den kan stikke de 5 cm ekstra ud bagtil.
Tænkte også på om man bare skulle skifte pladen så den var lige så stor som akvariet.
Så er spørgsmålet bare om pladen skal placeres midt på skabet, altså så den stikker lidt uden for skabet hele vejen rundt eller om den kan stikke de 5 cm ekstra ud bagtil.
-
Husk en flamingo plade under akvariet, det vil gøre så der er mindre risiko for at akvariet flækker hvis det får vrid, eller træet koger op, det er nok med den flamingoplade der er 10-12mm 

- nesnej
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Tror du ikke du bliver ked af det i længden hvis bor og akvarium ikke passer sammen? Det ville jeg helt sikkert blive. Jeg ville helt klart få et bygget i Porsa.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions: 347
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Den kan sagtens stikke 5 cm ud bagtil hvis du sætter den på en ordentlig plade. Du kan få skåret en 20 mm krydsfiner plade i et byggemarked med savværksted. Mit 250 liter refugium hviler fint på ca halvdelen af bundglasset, resten svæver et par mm. Glas er stærkt. Men du skal også sove godt om natten..klaphatten skrev:Det var sådan et skab her jeg havde kigget på:
SPS : Stability provides succes
- bima
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions: 1
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 9800 Hjørring
Keine problem
Lad bare akvariet gå 5 cm ud over bagkanten,
men på en plade i akvariets størrelse og med flamingo
som skrevet før i denne tråd

Lad bare akvariet gå 5 cm ud over bagkanten,
men på en plade i akvariets størrelse og med flamingo
som skrevet før i denne tråd

-
- Sommerfugl fisk
- 15
Skal flamingoen være under bordpladen eller skal det være mellem akvarie og bordpladen?