Jeg anvender groft ARM medie i min Korallin 1501 kalkreaktor. Har hørt at man i stedet for at fylde op efterhånden som mediet er forbrugt - bør tømme reaktoren helt og opfylde med nyt?? Jeg har dog svært ved at se logikken i dette - da det resterende ikke bør fejle noget....?
Er der nogen der kan bekræfte dette eller har andre erfaringer? Hvornår skifter/opfylder I medie i reaktoren (ved hvor lavt niveau)?
På forhånd tak
Erfaring med ARM medie
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Erfaring med ARM medie
Der samler sig en pokkers masse slam i bunden af reaktoren. Det tilbageværende medie kan du sagens genbruge i toppen af reaktoren.
Nu er det rigtigt mange år siden jeg rodede med en 1501 reaktor, men vil mene at når du når ned på ca 50% indhold bør du fylde op igen
Nu er det rigtigt mange år siden jeg rodede med en 1501 reaktor, men vil mene at når du når ned på ca 50% indhold bør du fylde op igen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Re: Erfaring med ARM medie
Carsten skrev:Der samler sig en pokkers masse slam i bunden af reaktoren. Det tilbageværende medie kan du sagens genbruge i toppen af reaktoren.
Tjek