Hejsa Alle i gode saltvandsfolk, jeg har oplevet noget yderst mærkeligt, på en nat er mine grønne calustrea gået fra at være grønne til at alt på nær ribberne er væk.. Hvad pokker kan årsagen være? Har aldrig oplevet eller hørt om dette før og nu sker det på en nat, igår da lyset gik ud var de som de "plejer" idag da jeg kommer hjem er der intet andet end ribberne tilbage.. vandværdier afslører intet mistænkeligt...
Havde calustrea 3 steder i akvariet det der kommer tættest på den 6hoveders koloni jeg havde, var en lille rørorm af en art der boede sammen med dem.. Det eneste jeg har der kan vandre sådan rigtig i baljen er en stor tæppeanemone, men den var på sin vanelige plads så er der min dannebrogsreje, men den har jeg aldrig set i nærheden af korallerne på den måde, mine turbosnegle har jeg ikke observeret i nærheden af korallerne endnu og heller ikke mine sandsøstjerner... Er noget forvirret over hvad der er på spil...
Det kunne lyde som om der var ubudne gæster i akvariet. Når lyset har været slukket i en times tid, så undersøg det med en skarp lommelygte om der enten er en krabbe eller en nøgensnegl.