Jeg har et kenyatræ som efter hånden har vokset sig stor, men nu er det som om den fragmentere sig selv i bider, da den nærmest selv klipper sine grene af. Den har faktisk smidt så mange grene at den er under halv størrelse af hvad den var inden den begyndte på dette.
Det giver egentlig mening hvis den, når den når en størrelse hvor den ikke kan få næring nok hvor den sidder, smider en masse "grene" og så kommer ned på en fornuftig størrelse selv igen.
Chris2500DK skrev:Lyder lidt på det her som om den bare formerer sig.
Ja kan heller ikke forestiller mig andet, har bare ikke været udefor det før. Og den er da rimelig god til at formere sig da den indtil vidrere har smidt 6-7 arme fra sig, og er igang med 1 mere iøjeblikket.
det er helt normalt. jeg startede med et lillebiite aflægger af capnella og har nu 10-12 stykker mange af dem større end modertræet. de vokser sindsygt hurtigt. som man kan se på dit billede puster de sig op som en ballon lige inden de sepereres fra moderkorallen så de kan svæve med strømmen og starte en ny koloni.
Men så er spørgsmålet bare her hvor den igen igen er ved at smide endnu en gren. Bliver moderen ved med at smide til der ikke er mere at smide af. (der er efterhånden ikke meget tilbage af den)
min har beholdt en del arme men er ligeledes blevet en del mindre. til gengæld er det lige som om den vokser 5 gange så hurtigt efter den har stoppet afkastningen. jeg tror ikke du behøver at bekymre dig den skal nok komme sig igen.