Stigende Redox uden ozon?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions: 88
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Stigende Redox uden ozon?

Indlæg af Gino »

Nicki Henriksen skrev:Sjovt palet'en og kaninfisken stort set er samme sted på begge billeder nu der er et par timer imellem hehe :)
JA den havde jeg ikk lige spottet men du kan se koraller er mere "ude" på billede nr 2: :T

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Gino skrev:
StarF skrev:
Gino skrev:
StarF skrev:jeg tror ikke vandet naturligt kan stige til så høj redox at det er farligt for noget, har aldrig hørt om det før. hvis man ikke tilføre ozon eller andet, og det levende ser sundt ud så vil jeg ikke bekymre mig..
Ok jamen så er det jo lidt spildt det ozon anlæ jeg lige har købt :T nå men så har jeg det da hvis redoxen en dag skulle falde :-)

Kan jo ikk sætte den til nu og forbedre afskumningen!

MVH
både og, du kan jo stadig køre med det en time hver nat, for at gøre vandet extra klart f.eks.
ok men vil det ikk øge min redox? Er det bedst gennem skummeren eller kan jeg godt sætte en iltsten i sumpen.. det er bare sp kan jeg lave et kulfilter der kan tage ozondampende da jeg ikk er meget for dem :-)

og er det bedst at tilføre ozon om natten, hvis ja hvorfor?

MVH
jo den vil hæve redox, men det er jo ikke sådan at redox stiger 200 på 30 minuter.. Normalt ivl man bruge den igennem en skummer, du kan jo prøve for sjov at sætte den til at køre 30 min men sdu kigger på redox, så får du en ide om hvor meget den ændre systemet. Min ozon køre 2 timer hver nat fra 4 til 6. Når min redox bliver højere end den er nu (300) så bliver det nok bare en time.
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
14
Postnummer: 7100 Vejle
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Lindved

Indlæg af hkr0111 »

hejsa gino
jeg har samme mønster med min redox. når lyset slukker stige redox voldsomt.
hvis du prøver at sætte din redox senor i en plastik bøtte så den er isoleret fra alt det andet elektrisk udstyr så gætter jeg på den viser korrekt. det gjorde min. jeg er kommet så langt at det er mine evg til dæmpning af t5 rør der laver problemet eller mine simulux. jeg har bare sat min ozon så lavt at den ikke kører til dagligt men hvis der er noget der skulle dø i akvriet så falder redox og ozon starter hvis jeg da ellers har forstået redox korrekt).
hanne
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

StarF skrev:
Gino skrev:
StarF skrev:
Gino skrev:
StarF skrev:jeg tror ikke vandet naturligt kan stige til så høj redox at det er farligt for noget, har aldrig hørt om det før. hvis man ikke tilføre ozon eller andet, og det levende ser sundt ud så vil jeg ikke bekymre mig..
Ok jamen så er det jo lidt spildt det ozon anlæ jeg lige har købt :T nå men så har jeg det da hvis redoxen en dag skulle falde :-)

Kan jo ikk sætte den til nu og forbedre afskumningen!

MVH
både og, du kan jo stadig køre med det en time hver nat, for at gøre vandet extra klart f.eks.
ok men vil det ikk øge min redox? Er det bedst gennem skummeren eller kan jeg godt sætte en iltsten i sumpen.. det er bare sp kan jeg lave et kulfilter der kan tage ozondampende da jeg ikk er meget for dem :-)

og er det bedst at tilføre ozon om natten, hvis ja hvorfor?

MVH
jo den vil hæve redox, men det er jo ikke sådan at redox stiger 200 på 30 minuter.. Normalt ivl man bruge den igennem en skummer, du kan jo prøve for sjov at sætte den til at køre 30 min men sdu kigger på redox, så får du en ide om hvor meget den ændre systemet. Min ozon køre 2 timer hver nat fra 4 til 6. Når min redox bliver højere end den er nu (300) så bliver det nok bare en time.

Ok det vil jeg prøve når jeg har fået det sat til:-)
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

hkr0111 skrev:hejsa gino
jeg har samme mønster med min redox. når lyset slukker stige redox voldsomt.
hvis du prøver at sætte din redox senor i en plastik bøtte så den er isoleret fra alt det andet elektrisk udstyr så gætter jeg på den viser korrekt. det gjorde min. jeg er kommet så langt at det er mine evg til dæmpning af t5 rør der laver problemet eller mine simulux. jeg har bare sat min ozon så lavt at den ikke kører til dagligt men hvis der er noget der skulle dø i akvriet så falder redox og ozon starter hvis jeg da ellers har forstået redox korrekt).
hanne
Den med den bøtte må du godt lige forklare hvrodan du gør det? for kan ikk se når den er i vandet hvordan den kan blive afskærmet:-9

Men det var som sagt først efter rowa skifte den steg så meget og stiger bare meget stille og roligt men ja er klart højest når lyset slukker så stiger den!

Ok ved hvad værdi har du sat ozonen til at tænde?

MVH
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
14
Postnummer: 7100 Vejle
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Lindved

Indlæg af hkr0111 »

en plastik bøtte f.eks tuppware er ikke elektrisk ledende så hvis du putter dit saltvand i bøtten tørrer den godt af og putter din redox sensor der i, så har du en sjat vand der er elektrisk adskilt fra dit akvarie. på den måde kan du måle din redox værdi uden indflydelse fra andre elektriske komponenter.
så kan du prøve at tænde lyset og se om den ændre sig
du kan selvfølgelig ikke lade sensoren være der hele tiden det kun som check.
hanne
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions: 18
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

hkr0111 skrev:en plastik bøtte f.eks tuppware er ikke elektrisk ledende så hvis du putter dit saltvand i bøtten tørrer den godt af og putter din redox sensor der i, så har du en sjat vand der er elektrisk adskilt fra dit akvarie. på den måde kan du måle din redox værdi uden indflydelse fra andre elektriske komponenter.
hanne

Hej Hanne,

Rigtigt godt tænkt - skønt du kom med input her - jeg havde helt glemt hvor sensitiv proben er for elektriske forstyrrelser.
Tror du har ramt SpotOn - god input :-)

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

hkr0111 skrev:en plastik bøtte f.eks tuppware er ikke elektrisk ledende så hvis du putter dit saltvand i bøtten tørrer den godt af og putter din redox sensor der i, så har du en sjat vand der er elektrisk adskilt fra dit akvarie. på den måde kan du måle din redox værdi uden indflydelse fra andre elektriske komponenter.
hanne
Ahh nu er jeg med:-) at det kun er til et tjek:-) jamen det vil jeg da prøve på et tidspunkt:-)

MVH
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"