Ekspert ID af organisme(?) (ole.)
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Ekspert ID af organisme(?) (ole.)
Hvem er jeg?
Som jeg ser det ligner det en svamp, men det der undrer mig er det vævslignende der er omkring basen?
Beklager billede kvaliteten. Har desværre ikke andet info om billedet(størrelse, dybde osv).
Organismen er fundet i Rødehavet.
Som jeg ser det ligner det en svamp, men det der undrer mig er det vævslignende der er omkring basen?
Beklager billede kvaliteten. Har desværre ikke andet info om billedet(størrelse, dybde osv).
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Re: Ekspert ID af organisme(?) (ole.)
Det er svært at sige ret meget ud fra dit billede, men det kunne meget vel være en dyrisk svamp.
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Jeg ved godt det er ringe billede, men kunne desværre ikke skaffe flere.bio skrev:Det er svært at sige ret meget ud fra dit billede, men det kunne meget vel være en dyrisk svamp.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
"Dyrisk svamp" Findes der andre??bio skrev:Det er svært at sige ret meget ud fra dit billede, men det kunne meget vel være en dyrisk svamp.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
hej,hvad med nebula?
jeg har også lidt svært ved den diskriminering,som Lasse siger det kan være tale om dyriske svampe eller en blødkoral
sakset fra Sponges: A Bunch of Holes Held Together by Some Cells > http://reefkeeping.com/issues/2005-06/rs/index.php#1

jeg har også lidt svært ved den diskriminering,som Lasse siger det kan være tale om dyriske svampe eller en blødkoral
sakset fra Sponges: A Bunch of Holes Held Together by Some Cells > http://reefkeeping.com/issues/2005-06/rs/index.php#1
For the moment, it seems prudent to say that three distinct living types of animals may be called sponges and that at a basic level they may be easily distinguished by the type of skeleton they possess (Ruppert et al, 2003). In addition to variations in skeletal composition, numerous other characteristics also separate these groups. Those characteristics' differences often are obscure and require microscopic examination, so it seems easiest for this discussion to define the types of sponges by their skeletons.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Jeg ved det ikke, synes bare det var et utroligt spændende billede. Men som sagt er ID selvfølgelig umulig uden mere data og billede dokumentation.ole. skrev:hej,hvad med nebula?![]()
sakset fra Sponges: A Bunch of Holes Held Together by Some Cells > http://reefkeeping.com/issues/2005-06/rs/index.php#1For the moment, it seems prudent to say that three distinct living types of animals may be called sponges and that at a basic level they may be easily distinguished by the type of skeleton they possess (Ruppert et al, 2003). In addition to variations in skeletal composition, numerous other characteristics also separate these groups. Those characteristics' differences often are obscure and require microscopic examination, so it seems easiest for this discussion to define the types of sponges by their skeletons.
Tak for hjælpen til jer!
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Havsvampe - hvor vaskesvampen kommer fra
hej,lidt billeder på dansk af spikler i svampe (tværsnit)
http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... sga2yeXUBw
http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... sga2yeXUBw
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Dyriske svampe er den korrekte betegnelse for de svampelignende organismer som lever i havet. De har intet med svampe (f.eks champignon) at gøre, så for at undgå misforståelser kaldes de dyriske svampe.
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef