ID af denne gul ?
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 2010
ID af denne gul ?
faldt over denne her og ville høre hvad det er for en type ind jeg køber den. håber der er en der ligger ind med et navn og måske et link hvor man kan læse om den.
skal siges den er blød lidt lige som kenya
skal siges den er blød lidt lige som kenya
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Re: ID af denne gul ?
okay lyder spænden har lige kikke det link du har sendet med men syens det er svært at se at det skulle være den samme men som sagt jeg er ny i det her og syens bare faven var rigtig flot hehe m3n hvis den bare bliver en kedlig narturlig fave som ser ud til at være mere brun så er der ikke meget sjov i den jo ;O)
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Hmm et der ikke flere der har set den eller kender den
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
måske man er heldig her på en søndag ;O)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
minedykker skrev:Hmm et der ikke flere der har set den eller kender den
Hvad tænker du på??
Hvor har du fundet den koral henne?
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
har fundet den oppe i helsingør men der står den bare som anden blødkoral og det fortæller jo ikke hvad det er for en og syens ikke den liner den du linker til har prøvet at søge en del på den men kan ikke finde nogen billeder der kommer tæt på, men samtidig så kender jeg den ikke så dit bud på hvad det er er jo et rigtig godt bud giver det mening ?
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Hej Søren,minedykker skrev:har fundet den oppe i helsingør men der står den bare som anden blødkoral og det fortæller jo ikke hvad det er for en og syens ikke den liner den du linker til har prøvet at søge en del på den men kan ikke finde nogen billeder der kommer tæt på, men samtidig så kender jeg den ikke så dit bud på hvad det er er jo et rigtig godt bud giver det mening ?
Er enig med Carsten her, vedr at den er kunstigt farvet. Det betyder at den formentlig mister farven.
Blødkoraller af den type har samme krav til vandet og belysning, så det helt rigtige familinavn er mindre vigtigt.
, med mindre det er din egen nysgerrighed der skal stilles

Og skal du lede efter den, så led efter form, ikke farven , den er formentlig hvidlig.
Min personlige holdning er at man ikke kommer kunstigt farvede ting i baljen - men er du forelsket i den, så er løbet jo kørt.....
God søndag
Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Nu er det ikke mig der linker til noget som helst, men wikien der selv kommer med et link.minedykker skrev:har fundet den oppe i helsingør men der står den bare som anden blødkoral og det fortæller jo ikke hvad det er for en og syens ikke den liner den du linker til har prøvet at søge en del på den men kan ikke finde nogen billeder der kommer tæt på, men samtidig så kender jeg den ikke så dit bud på hvad det er er jo et rigtig godt bud giver det mening ?
Sinularia findes der et hav af forskellige arter. Så det kan meget vel være at der ikke på wikien ligger et billed af lige den art. Men generelt skal de behandles ens.
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
okay super carsten håber ikke du opfatter det jeg skrev som kritik for det var det bestemt ikke som peder skriver er det mere min egen nysgerrighed efter at finde ud af hvilken koral der er bage den gul farve, er igang med at lære og derfor stiller jeg spørgsmål i håb om at en dag ligge inde med en god grund viden om saltvand og koraller, så jeg en dag kan " klare mig selv " vil jo gerne kunne gå ud og kikke på en koral eller for den sags skyld alt andet levne til akvariet og så have en tilpas stor grund viden til ikke at købe katten i sækken og ta noget med hjem for at slå det ihjel, er både surt for min pengepung men også en skam for de levne skabninger.
men i skal have tak for hjælpen begge to må se om det er en jeg skal have i mit akvarie for naturlig favre er sku beder ind kunstige.
men i skal have tak for hjælpen begge to må se om det er en jeg skal have i mit akvarie for naturlig favre er sku beder ind kunstige.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Du kna sagens købe sådan en. Det er en af de hårdføre arter. Med tiden bleger den gule farve, men der kan sagens blive en smule tilbage.
Har set en som var farvet pink! Og efter nogle måneder var farven så meget blejet, at det kun var en smule tilbage. Korallen så nu langt mere naturlig ud, men flottere end den "rene" vare. Den så ud som om den var lavet i marcipan
Har set en som var farvet pink! Og efter nogle måneder var farven så meget blejet, at det kun var en smule tilbage. Korallen så nu langt mere naturlig ud, men flottere end den "rene" vare. Den så ud som om den var lavet i marcipan