Til hverdag fodrer jeg HÅRDT med foder som fylder noget. Dvs hele ærter uden bælg, banan, hele blåmuslinger uden skal, hele fjordrejer med skal og hjemmelavet frostfodermix plus selvfølgeligt en masse tørfoder og nori.
Det går fremragende til hverdag - men men men. Jeg har lige været indlagt 1 uge med min søn og tænkte - det går sgu nok hvis jeg fodrer godt inden..
Men NOGEN har taget store bidder af mine 3 ultra blue Tridacna maxima. De er mellem 10 og 16 cm alle 3 - så de er ved at være oppe i størrelse. Min gold tridaca på 6 cm står derimod urørt
Jeg har luret på fiskene de sidste dage men ingen har vist interesse i muslingerne mere - og de er så småt ved at åbne sig igen med deres skambidte kapper...
Synderne kan være
Min udfarvede imperator ( som har ædt alle mine zooanthus, en stor sacro elegans og en wonderkoral )
Min gamle navarcus ( som kun æder acanstrea af koraller )
Min picasso på 10 cm
Min melichtys indicus på 20 cm
Min G. Zebra muræne på 75 cm ( den ville dog nok have slæbt dem ned i hulen )
Udover har jeg nogle xl kirurger, naso elegans, naso vlamingi og a. sohal - men de har vel aldrig rørt tridacnaer. Selvom de hos mig kan æde en hel blåmusling hver?
Jeg kan desværre ikke tage billeder af muslingerne, de står for dybt i tanken til man kan se dem ordenligt..