jeg bruger grotech 2 komponent der er hærdet på 2 min, skal korallen side lodret bruger jeg det, kombineret med sekundt lim af gel typen, virker glimrende.
Jeg bruger D&D`s eller Tunze`s de kan fåes i forskellige farver og er dejligt bløde at arbejde med samtidig hæfter de rimeligt godt under vand. Ved større koraller plejer jeg at fiksere korallen med tandstikker eller andet således at epoxyen ikke skal bære vægten af korallen før det er hærdet. alternativt kan man bruge elastikker til at holde på korallen indtil limen er hærdet.
Bruger også den grotech to komponet nu og den synes jeg knap man kan kalde for lim.. Tænkte jeg ville prøve den tunze næste gang hvis folk havde bedre erfaringer med den? Tog bare den dyreste fordi jeg tænkte så måtte den i hvertfald være lige så god som dem der var billigere men blev sku noget skuffet?
Eller det er måske meget normalt man bruger et par forsøg før det hænger fast? Synes hvis man kommer til at rykke hånden bare en smugle så det allerede for sent?
Har aldrig set det sekundt gel før? Hvor får i det fra? Blir det ikk helt hård ved kontakt mes vand som sekundtlim?
>
0
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten. Hvorfor er der så lys i køleskabet?
2 komponet er jo ikke lim, betragt det mere som en form for modeler-voks som størkner. Det er altid en god ide at slukke for cirkulationen indtil den er hård/størnet dette tager som regel omkring 1/2 - 1 time.
kenneth145 skrev:Jeg bruger D&D`s eller Tunze`s de kan fåes i forskellige farver og er dejligt bløde at arbejde med samtidig hæfter de rimeligt godt under vand. Ved større koraller plejer jeg at fiksere korallen med tandstikker eller andet således at epoxyen ikke skal bære vægten af korallen før det er hærdet. alternativt kan man bruge elastikker til at holde på korallen indtil limen er hærdet.
Hvor køber du det Kenneth?
>
0
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Men det skal jo stadig ku klister lidt ellers er ideen væk?
Vi har alverdens tokomponet lim ude på arbejdet som kan holde hvad som helst..
Man kan få lim man sætter tage fast på biler med som erstatter svejsninger.. Så tokomponet lim findes jo
>
0
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten. Hvorfor er der så lys i køleskabet?
kenneth145 skrev:Jeg bruger D&D`s eller Tunze`s de kan fåes i forskellige farver og er dejligt bløde at arbejde med samtidig hæfter de rimeligt godt under vand. Ved større koraller plejer jeg at fiksere korallen med tandstikker eller andet således at epoxyen ikke skal bære vægten af korallen før det er hærdet. alternativt kan man bruge elastikker til at holde på korallen indtil limen er hærdet.
Hvor køber du det Kenneth?
Decocean eller seastars. de plejer begge at ha det hjemme.
Hilsen Bjørn Heeger Jensen. Lægelige råd gives: send PB til mig Boyu 128 L RSM 250 m. LED og Deltec MC500 Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Bruger reefcement. Det fungerer rigtig godt og laver et pænere finish. Lav en kugle af ½ strandsand og ½ cement. Pres det ned der hvor korallen skal sidde og pres derefter korallen ned i klatten. Hold det hele på plads ca 30 sekunder og så sidder den der. Dog skal al cirkulation være slukket en halv times tid bagefter. Da det ellers vil blive vasket væk.