Aktivt kul - overdosering?
- Bingocaller
- Rev haj

- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Aktivt kul - overdosering?
Lige en hurtigt en = hvor mange gram kul skal jeg bruge til 250 liter? Som skrevet 50 g pr. 100 liter
EDIT: Kan man overdosere? Min vægt gik lige kold undervejs i processen så tror jeg har kommet omrking 250 gram i posen til 270 liter (inkl sump) er det ok?
Og hvor tit skal det skiftes?
EDIT: Kan man overdosere? Min vægt gik lige kold undervejs i processen så tror jeg har kommet omrking 250 gram i posen til 270 liter (inkl sump) er det ok?
Senest rettet af Bingocaller ons 15. jun 2011 17:24, rettet i alt 2 gange.
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- StarF
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
- Bingocaller
- Rev haj

- 15
Re: Aktivt kul? Mængde ?
Thanks !
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Bingocaller
- Rev haj

- 15
Kan man overdosere? Min vægt gik lige kold undervejs i processen så tror jeg har kommet omrking 250 gram i posen til 270 liter (inkl sump) er det ok?
-
ole kekkonen
- Rev haj

- Reactions: 2
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Aktivt kul - overdosering?
jeg ved det faktisk ikke men jeg er blevet af den overbevisning at igen skal fortælle mig hvor meget og tit et produkt jeg skal bruge,fyld bare op i filteret til det ikke kan være mer og skift det når det er fyldt med rørorme
det er så mange aspekter at kigge efter at en dosering virker helt hen i vejret,hvor mange mikron net bruger du,flow og mærke? blir alt vandet skubbet gennem en filtersok eller er det bare til at ligge i sumpen? en god ide er ihvertfald at rinse det først og ikke for at sammeligne det med en skummer så biver næring jo eksporteret først når kullet kommer ud fra vandet skummeren løfter skidtet ud via boblerne
salifert laver en organics test men når jeg ikke kan finde ud af hvad den måler er den ikke så brugbar en måde at måle på kan være at sammeligne med en spand klart saltvand,men at fjerne meget opløst organisk matriale fra vandet hurtigt kan gi koraller lys chok det er også nogen som sværger til at aktiv kul er skyld i fiske sygdomme måske det er mere nyttig ikke at køre med det 24/7 http://www.coralmagazine-us.com/content ... oking-link
det er så mange aspekter at kigge efter at en dosering virker helt hen i vejret,hvor mange mikron net bruger du,flow og mærke? blir alt vandet skubbet gennem en filtersok eller er det bare til at ligge i sumpen? en god ide er ihvertfald at rinse det først og ikke for at sammeligne det med en skummer så biver næring jo eksporteret først når kullet kommer ud fra vandet skummeren løfter skidtet ud via boblerne
salifert laver en organics test men når jeg ikke kan finde ud af hvad den måler er den ikke så brugbar en måde at måle på kan være at sammeligne med en spand klart saltvand,men at fjerne meget opløst organisk matriale fra vandet hurtigt kan gi koraller lys chok det er også nogen som sværger til at aktiv kul er skyld i fiske sygdomme måske det er mere nyttig ikke at køre med det 24/7 http://www.coralmagazine-us.com/content ... oking-link
- StarF
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Mja det kan man vel godt, men 100g forkert til den ene side gør næppe den store forskel. Jeg har læst at nogle mener det kan opsige alt jod osv fra ens system, der ud over kan det også ændre vand kemién for hurtigt hvis man overdosere.Bingocaller skrev:Kan man overdosere? Min vægt gik lige kold undervejs i processen så tror jeg har kommet omrking 250 gram i posen til 270 liter (inkl sump) er det ok?
man skifter det hver månede typisk.
jeg har læst at man er begyndt at få den mening at støvet fra aktivt kul, kan give visse fiske sygdomme, blandt andet problem med gælderne, så husk at skyl det godt. Det skal siges jeg aldrig har oplevet at fisk har haft problemer med gællerne når jeg har kørt med aktivt kul, men har også altid skyllet mit godt.
-
ole kekkonen
- Rev haj

- Reactions: 2
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Aktivt kul - overdosering?
normalt plejer jeg at læse mine indlæg flere gange igennem inden jeg trykker på send
kan se mit indlæg mangler mange bukkstaver
kan se mit indlæg mangler mange bukkstaver