Lavede en
test forleden bare for sjov hvor jeg limede 3 stykker 5mm plexi fast til en glasplade.
1: akvariesilikone. Holdte ok, men lidt skrøbelig.
1: sekundlim i gel typen. Det vi bruger til
koraller. Holdte sindsygt godt.
1: Akrifix 116. Holdte også rigtigt godt og billigere end sekundlimen.
Jeg bruger med sikkerhed en sort plade i mit kommende percula, men det bliver lavet så pladerne kan fjernes og gøres rene. Først skærer jeg 5 stykker. 2 til sider som skal dække bagvæggen og så 3 stykker til overløbskassen. De 5 stykker limer jeg sammen til et stykke så det egentligt ligner dette set oppefra. ---u--- håber du kan følge mig. Nå men så sætter jeg det op af bagvæggen af overløbet. Nu limer jeg 10-15 stykker små firkantede glasplader på siderne og i bunden så plexipladen sidder tæt. Når den så skal gøres ren kan jeg hive den op og igen smide på plads ved at slide den ned af bagvæggen på baljen. Dog mangler jeg lige og finde ud af hvad jeg gør med det sand der vil ryger over mod bunden af bagvæggen, men tror en glaskant på 2cm i højden, monteret i bunden kunne fungere som en slags skillevæg og på samme måde fungere som en af de glasplader der holder plexien fast til bagvæggen. Det sand der nu måtte ryge ned i sprækken regner jeg med at kunne fjerne ved at suge det op med en lille pumpe. Billeder af projektet kommer i næste måned.