Hvis vi forestiller os en passende fodermængede pr. døgn, hvad er så bedst:
Dosering 4 gange dagligt?
- eller som den anden yderlighed: fodring hver 2. - 3. dag??
Jeg tænker her mest på fiskenes/livets forhold i naturen, selvom det jo aldrig kan simuleres helt korrekt...og måske heller ikke skal det i vores minimale baljer, i forhold til oceanernes volumen?
Foder mængde/interval??
- bhjensen
- Rev haj

- Reactions: 0
- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Foder mængde/interval??
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Boyu 128 L
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Foder mængde/interval??
Mange fisk er vant til at gå og nipper foder hele tiden, og derfor vil en lille fodring flere gange om dagen nok, være bedst for dem.
Andre fisk får kun foder måske 1 gang om ugen eller mindre. så for den type vil 2-3 gange om ugen være fint.
Alt det ovenstående i teori.
Jeg fodrer måske 3 gange om ugen - når jeg husker det, og jeg har nogle kirurger, som er vant til at spise mere eller mindre hele tiden. Og de trives fint alligevel, det som jeg ikke giver dem finder de selv på sten og lign.
Jeg har også en lille bitte drage fisk, den er aldrig foderet, men vokser nu alligevel, så den finder selv dens foder.
Andre fisk får kun foder måske 1 gang om ugen eller mindre. så for den type vil 2-3 gange om ugen være fint.
Alt det ovenstående i teori.
Jeg fodrer måske 3 gange om ugen - når jeg husker det, og jeg har nogle kirurger, som er vant til at spise mere eller mindre hele tiden. Og de trives fint alligevel, det som jeg ikke giver dem finder de selv på sten og lign.
Jeg har også en lille bitte drage fisk, den er aldrig foderet, men vokser nu alligevel, så den finder selv dens foder.
- bhjensen
- Rev haj

- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
bump
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Boyu 128 L
Boyu 128 L
-
spdiving
Hvis jeg husker det så får de foder 1-2 gange om dagen elles får de kun 2-3 gange om ugen og er jeg værk fra akvariet i en ugen får de ikke noget der. Er vi på ferie i længere tid så passer naboen akvariet og han fodre med meget mindre posioner end jeg selv gør 1 gang om dagen.
Så det er meget forskæligt hvordan jeg fodre. Kirugerne får Nori tang på en klemme og 3 blade foldet sammen, det kan de guffe i sig over 1-2 dage alt efter hvor sultne de er.
Steen
Så det er meget forskæligt hvordan jeg fodre. Kirugerne får Nori tang på en klemme og 3 blade foldet sammen, det kan de guffe i sig over 1-2 dage alt efter hvor sultne de er.
Steen