Gode råd tak.
-
jesper kristensen
- Reactions: 0
Gode råd tak.
Da jeg kom hjem fra skole i dag opdagede jeg vandet i baljen var totalt hvidt. Jeg tjekkede derfor skummeren og den kørte ikke.
Nå, men jeg fik den hevet op og åbnede ind til pumpen og sikke et syn. Den var smasket totalt til i rødt og hvidt kød. Åhhh nej sagde jeg og gik ind til baljen igen for at finde min 2 dage gamle bobleanemone. Pist væk var den. Så kan vi jo hurtigt konstatere hvad der er sket. Jeg har i alt 200L og lavede hurtigt et vandskifte på 25L da det var det eneste osmosevand jeg havde. Laver et på yderligere 25L i morgen. Efter 5 timer fra vandskiftet var vandet igen klart og skummeren havde virkelig gjort et godt stykke arbejde.
Hvad kan jeg yderligere gøre for at undgå baljen vælter og hvis den gør hvornår kan man så se det. Fik selvfølgelig en algeopblomstring på ruderne, men det er fjernet.
Nå, men jeg fik den hevet op og åbnede ind til pumpen og sikke et syn. Den var smasket totalt til i rødt og hvidt kød. Åhhh nej sagde jeg og gik ind til baljen igen for at finde min 2 dage gamle bobleanemone. Pist væk var den. Så kan vi jo hurtigt konstatere hvad der er sket. Jeg har i alt 200L og lavede hurtigt et vandskifte på 25L da det var det eneste osmosevand jeg havde. Laver et på yderligere 25L i morgen. Efter 5 timer fra vandskiftet var vandet igen klart og skummeren havde virkelig gjort et godt stykke arbejde.
Hvad kan jeg yderligere gøre for at undgå baljen vælter og hvis den gør hvornår kan man så se det. Fik selvfølgelig en algeopblomstring på ruderne, men det er fjernet.
- Han$en
- Rev haj

- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Re: Gode råd tak.
Aktivt kul!
Men det er nok en smule sent nu, du må bare se hvad de næste dage byder på.. Hvordan er din anemone havnet i sumpen / skummeren?
Men det er nok en smule sent nu, du må bare se hvad de næste dage byder på.. Hvordan er din anemone havnet i sumpen / skummeren?
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
trolle
- Naso kirurg

- 19
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: nørrebro
fortsæt med vandskift...måden du kan se det på er at måle dine værdier og observere livet i baljen.
Håber det går!
Håber det går!
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
-
jesper kristensen
Jamen den røg i min vortech og resterne flød ovenpå og ned igennem mit returrør. Havde fjernet mit tanganet i går da jeg havde fået en 1700L new-jet som jeg skulle have installeret ordentligt, så valgte at fjerne nettet for en enkelt nat. Stor stor fejltagelse, men under alle omstændigheder kan jeg se skummeren nåede og tage utroligt meget af anemonen i koppen, så det var vist ikke helt skidt den røg ned i sumpen istedet for at hamre over i vortecen igen for at blive pulveriseret endnu mere.
- Han$en
- Rev haj

- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Nitrat og Fosfat i første omgang.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
jesper kristensen
Jeg takker og så ser vi om det går helt galt.Han$en skrev:Nitrat og Fosfat i første omgang.
- citrushund
- Sommerfugl fisk

- 15
- Postnummer: 6600 Vejen
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Vejen
- Kontakt:
Puha, sikke noget l***. Lav de 25L osmose og kav et vandskift hverdag. Og som de andre siger hold godt øje med nitrat og især fosfat.
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=48030
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
-
Jerslev
- Rev haj

- Reactions: 46
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Præcist derfor jeg ikke har anemoner i akvariet - håber dine koraller overlever, ellers kan du jo komme herned med dem, så skal jeg passe dem.
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
-
jesper kristensen
Tak for tilbudet Jerslev, men tror det går. Lavet endnu et vandskifte så jeg er oppe på 50L. Lige pt er alt som det var før så håber det går. Tjekker mine værdier senere i dag, men håb om de ikke har ændret sig.Jerslev skrev:Præcist derfor jeg ikke har anemoner i akvariet - håber dine koraller overlever, ellers kan du jo komme herned med dem, så skal jeg passe dem.
Ja anemoner er for eftertiden no-go.
- Helena
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Når sådan noget sker, så lad være med at sidde og vente på RO vand, bare skift med det der kommer ud af hanen, holdt op imod hinanden, vil de småting der sker ved at bruge vand fra hanen, være at foretrække frem for dem du ellers kan risikere, når en anemone forpester hele akvariet. 
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- ronny.w
- Rev haj

- Reactions: 1
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
nemli jaHelena skrev:Når sådan noget sker, så lad være med at sidde og vente på RO vand, bare skift med det der kommer ud af hanen, holdt op imod hinanden, vil de småting der sker ved at bruge vand fra hanen, være at foretrække frem for dem du ellers kan risikere, når en anemone forpester hele akvariet.