Hvid/tåget vand.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions: 0
15
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Hvid/tåget vand.

Indlæg af Dennis »

Hej, i løbet af natten er vandet i akvariet blevet hvidt/tåget, hvad kan det skyldes?
Akvariet har kørt i godt 6 uger, bruger osmosevand, har ikke lavet vandskift endnu. I mit refugie er der caulerpa taxifolia, som ser ud til at vokse fint, pænt grøn med hvide spidser, har endnu ikke tømt ud i dem. Taxifolia sku vel ik ku gå i ukønnet formering? Der var godt med alger i akvariet, men fik en søhare og 3 eremitkrebs for 10 dage siden og søharen har gjort et rigtig godt indhug i algerne, men har til gengæld overskidt hele akvariet, men det forsvinder vel igen. Der er kun 1 af de 3 krebs tilbage, de er nogle kannibaler :shock: . Igår rensede jeg ruderne for alger, men vandet var pænt klar igår aftes. Min skummer gik amok i mandags pga strømsvigt, men efter den blev tømt og kørte igen så vandet fint ud. Mine værdier er følgende:
temp 25 grader.
salt 1.024.
No2 0.
No3 0-12,5.
pH 8,2.
Po4 0.
KH 6.
Ca 430.
Mg 1350.
Vedhæftede filer
saltvandsakvarie 070 (Small).jpg
saltvandsakvarie 068 (Small).jpg
saltvandsakvarie 067 (Small).jpg
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Re: Hvid/tåget vand.

Indlæg af Bingocaller »

Kalkudfældning? Med ellers fedt ser det sgu ud! Er tosset med din stensætning! Hvad er målene?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
15

Indlæg af Dennis »

Tak for det :) Hvordan og hvorfor kommer en evt kalkudfældning? Akvariet er (lxbxh) 180x60x50 = 540liter.
Kan se søharen har gravet lidt i bundlaget et sted, kan det evt bare være det der har givet hvidt vand?
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

Super fede mål! Ej det ville jeg ikke mene er nok! Evt søg på kalkudfældning herinde - der er en del tråde omrking det!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
15

Indlæg af Dennis »

Ja er os bare rigtig glad for det, glad for jeg endelig tog den beslutning, fra ferskvand til saltvand. Har lige søgt lidt og kan forstå det som regel går i sig selv i løbet af et par dage, hvis det er kalkudfældning, så tak for hjælpen :GO
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

NP - og fyr endeligt nogen billeder op og en liste over udstyr - det ser super godt ud! Se Evt. jokke herindes tråd med hans - det minder lidt om dit og står snorlige!
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
15

Indlæg af Dennis »

Takker, har faktisk lavet en tråd med billeder og udstyr, det er bare ved at være lidt tid siden jeg har fået den opdateret, der er ik sket så meget her i indkøringsfasen, men så snart jeg ska til at ha noget liv i akvariet, ska jeg nok kom med masser af billeder :) . Har set Jokkes tråd, rigtig fedt akvarie, fed blanding af koraller og fisk. Det er os planen jeg vil lave et kombineret fiske/koral akvarie, hvor der er godt med svømmeplads til fiskene.
Min tråd:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=39380
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"