Er der nogen kloge folk derude som ved om der er forskel på CO2.
Jeg har lige byttet min 10 kg AGA flaske efter 25 mdr. og fik udleveret en sort flaske ( den anden var grøn ) Jeg fik at vide hos forhandleren at det er samme CO2 ( renhed ) som fyldes på alle flasker hos AGA ligemeget om det er til fadøl eller svejsning.
Er det rigtigt?
PS CO2 er da blevet røvdyrt, det er fordoblet i indkøbspris de sidste 3 år mens jeg har brugt AGA. Jeg betaler nu 562 danske bobs for 10 kg...
Forskel på CO2 renhed ??
- StarF
- Rev haj

- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Re: Forskel på CO2??
sidst jeg byttede gav jeg 550, fordi der hvor jeg normalt bytter flasker, ikke havde flere den dag (giver normalt 350kr for 6kg ombytning)
- StarF
- Rev haj

- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Forskel på CO2 renhed ??
Jeg har fået oplyst at det er nøjagtigt det samme der er i flasken uanset hvad det skal bruges til.
Grunden til at man så bruger 2 forskellige flasker, er at i den ene, den til fadøl og lign. er røret der går ned i flaksen længere end i de andre. Det betyder nemlig at man ikke kan tømme en flaske helt for co2.
Prøv at høre airliquide hvad de tager for at bytte en flaske. den jeg fik byttet i august/september kostede ca 275 kroner for 6 kilo
Grunden til at man så bruger 2 forskellige flasker, er at i den ene, den til fadøl og lign. er røret der går ned i flaksen længere end i de andre. Det betyder nemlig at man ikke kan tømme en flaske helt for co2.
Prøv at høre airliquide hvad de tager for at bytte en flaske. den jeg fik byttet i august/september kostede ca 275 kroner for 6 kilo
-
nielsk
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk

- Reactions: 362
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Re: Forskel på CO2 renhed ??
Perfekt Carsten! Det var lige det svar jeg håbede på at høreCarsten skrev:Jeg har fået oplyst at det er nøjagtigt det samme der er i flasken uanset hvad det skal bruges til.
SPS : Stability provides succes