Tænkte jeg ville vise et par billeder af min nye diy algae scrubber
 Den er sat i lyskasse for at udnytte watt's fra det almindelige lys (150W HQI + 2x24W T5 blå). Den bruger en aquabee UP300 (effekt 5W) som cirkulation så el-udgiften er overkommelig. Den skygger minimalt ned i akvariet, men øverste lag kalkalger bag den (på overløbskammen) er begyndt at blive hvide. Den skal "primes" for at få vandet til at løbe (dvs. der skal først suges i udløbet...aeh...) og røret med pladen kan tages af/ud for let rengøring.
  Den er sat i lyskasse for at udnytte watt's fra det almindelige lys (150W HQI + 2x24W T5 blå). Den bruger en aquabee UP300 (effekt 5W) som cirkulation så el-udgiften er overkommelig. Den skygger minimalt ned i akvariet, men øverste lag kalkalger bag den (på overløbskammen) er begyndt at blive hvide. Den skal "primes" for at få vandet til at løbe (dvs. der skal først suges i udløbet...aeh...) og røret med pladen kan tages af/ud for let rengøring.Selve pladen skal han en ekstra tur med den grove slibeskive, for vandet løber ikke helt optimalt ned over den.
Den har nu kørt i en lille uge og er blevet pænt brun (sommerudtryk
 ) Jeg har ikke kunne måle nogen forbedring i PO4 og nitrat endnu, men der er mindre algevækst på ruderne. I hvert fald efter sidste regnøring. Akvariet er 110L med 40L sump.
 ) Jeg har ikke kunne måle nogen forbedring i PO4 og nitrat endnu, men der er mindre algevækst på ruderne. I hvert fald efter sidste regnøring. Akvariet er 110L med 40L sump./Kaspar

Min nitrat er på omkring 50mg/l nu. En lille streg i regningen, men jeg arbejder videre hehe.
 Min nitrat er på omkring 50mg/l nu. En lille streg i regningen, men jeg arbejder videre hehe.