Baggrundsmaling?

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Baggrundsmaling?

Indlæg af Schwensen »

Jeg er ved at få sat et nyt akvarium på benene, og skal derfor have gjort noget ved baggrunden. Jeg havde egentlig fuldstændig banlyst den blå farve, men er alligevel ved at bevæge mig derover imod, da jeg synes sort bliver for mørkt! Jeg var derfor hos maleren og ville se på nogle farver og priser, men prisen var simpelthen alt for høj. Jeg kunne som minimum få en 0,5 liters akryl/olie maling til omkring 200 kr! Det vil jeg altså ikke give for det. Jeg har læst på et tidspunkt, at der var nogle herinde fra, som bare fik en prøve med hjem, og kunne nøjes med dette? Men det kan man ikke få hos sadolin. Nogle der ved, om man kan gøre det billigere et sted? Eller som måske ligger inde med en bøtte, man kan købe?

Jeg har også overvejet at lave et system, så jeg bare hænger en plexiglasplade på bagsiden af akvariet, og så maler den sort på den ene side og blå på den anden. Ved bare ikke helt hvordan, jeg skal hænge den på akvariet endnu? Nogen forslag?
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Re: Baggrundsmaling?

Indlæg af LarsSteen »

Ja nu kan jeg ikke lige finde det, men Lord Mike og jeg lavede en beskrivelse her på forumet.

1 gardin skinne for oven og en forneden, så kan man skyde en plade ind fra siden af akvariet.

Øhh ellers så bare alm. maling, det holder fint her hos mig på 4 år.
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
16
Postnummer: 2750 Ballerup
Geografisk sted: Ballerup

Indlæg af DanielXavier »

Jeg har lige malet mit nye, med den fedeste blå dybe farve.. Det skulle godt nok have en 5-6 gange, men det ser altså også godt ud nu.

Jeg har taget en ganske almindelig Væg og Facade acrylplastmaling..
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 6000 Kolding
Geografisk sted: Koldig

Indlæg af Sheriffen »

Lidt blå acryl maling så sidder den lige i skabet...;) og det er jo lige til at skrabe af bag efter... gir en rigtig go effekt...
Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af Sheriffen »

Lidt blå acryl maling så sidder den lige i skabet...;) og det er jo lige til at skrabe af bag efter... gir en rigtig go effekt...
THC
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 2800 Kongens Lyngby

Indlæg af THC »

Hold da op 200 kr. Vi brugte en 20er på maling.
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af Sheriffen »

Jeg købte os bare det helt billige maling.. små bøtter til en 10´er stykket... så har vel brugt omkring 40kr på det... så.. ingen grund til at købe det dyrer maling...
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
16

Indlæg af DanielXavier »

Jeg gav vidst 100 kr for min, men der er også til et par akvarier i den ;)
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Indlæg af joekill »

Jeg fortryder lidt at jeg har malet med blå, ville idag nok ha valgt sort for mere dybdevirkning.
Holder man koraller burde man vel vælge mathvid for reflektion, men det er sikkert super grimt :-)
:whistle: 200x60x60 = 720L
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

joekill skrev:Jeg fortryder lidt at jeg har malet med blå, ville idag nok ha valgt sort for mere dybdevirkning.
Holder man koraller burde man vel vælge mathvid for reflektion, men det er sikkert super grimt :-)
Sort var også min første plan, men jeg har malet møblet sort også, så hvis jeg også maler baggrunden sort, bliver det meget mørkt!

Jeg har ikke mulighed for at køre det på fra siden af, det skal være oppefra, hvis jeg eventuelt skulle have sådan en plexiglasplade.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Sheriffen skrev:Jeg købte os bare det helt billige maling.. små bøtter til en 10´er stykket... så har vel brugt omkring 40kr på det... så.. ingen grund til at købe det dyrer maling...
Hvor købte I det henne? Er det en oliemaling? Det må vel ikke være en vandbaseret, da der jo godt kan risikere at ryge noget vand på?
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
16

Indlæg af DanielXavier »

Røverkøb... Silvan.. Bauhaus..
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af Sheriffen »

Schwensen skrev:
Sheriffen skrev:Jeg købte os bare det helt billige maling.. små bøtter til en 10´er stykket... så har vel brugt omkring 40kr på det... så.. ingen grund til at købe det dyrer maling...
Hvor købte I det henne? Er det en oliemaling? Det må vel ikke være en vandbaseret, da der jo godt kan risikere at ryge noget vand på?
Jeg købte det i søsterne grene eller hva den hedder..;) kan os få det i bilka.. det er bare ganske alm acryl maling, når det først er tør sker der ik så meget ved der kommer en lille smule vand på.. men nu sidder malingen jo på bagsiden så begrænset hvor vådt det blir..:) og det er lige til at skrabe af.. med en negl hvis man vil.. :GO
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Jeg bruger Silvans blå spraymaling til ca. 50 kr. Nemt og billigt og den rigtige farve efter min smag....en dåse rakte til mit 250 liters.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"