Mit akvarie er 250 L målene er ca 130x70x30....
Venter spændt på råd

Det er da noget hø at sigeMikkel E skrev:Hvis akvariet er 70 cm. højt, så skal du starte med at anskaffe dig et nyt akvarie, det bliver umuligt at lave en stenopsætning i det.
Det skal helst ikke være højere end det er dybt
Bemærk ordet helstHan$en skrev:Det er da noget hø at sigeMikkel E skrev:Hvis akvariet er 70 cm. højt, så skal du starte med at anskaffe dig et nyt akvarie, det bliver umuligt at lave en stenopsætning i det.
Det skal helst ikke være højere end det er dybt
Nu har jeg efterhånden set MANGE akvarier der var højere end dybe, og med udemærket stensætninger!
Det gælder kun om at være kreativ..
I dette tilfælde tror jeg det største problem bliver i det hele taget at få plads til koraller på bundenDet enste der kan skabe nogle problemmer er lyset ikke når helt ned til bunden men problemmet er ikke støre end du så bare ikke har lyskrævene koraller der.
Du lægger faktisk ud med at sige det er umuligt - Det opfatter jeg da som det samme som at sige det ikke kan lade sig gøre?Mikkel E skrev:Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre
Hm ja det er jo lige før det ikke er det værd og lave det om men tror måske os bare det ville være nemme og anskaffe et nyt. Har skam tænkt på det hele og tanken var en indvendig sump. Har været hos klovnefisken.dk på Frederksberg og han vil gerne se på det og gav mig en pris mellem 8000-10000 for at få det lavet om, men tror bare ikke det er det værd da i måske vil ha ret i målene ikke er de bedste, var selv i tvivl om det ikke var for smalt i dybten og er bare blevet bekræftet i det nu. Men tror bare jeg sælger mit og køber et brugt saltvandsakvarie til at starte med....spdiving skrev:Det enste der kan skabe nogle problemmer er lyset ikke når helt ned til bunden men problemmet er ikke støre end du så bare ikke har lyskrævene koraller der.
Ud over akvariet har dårlige mål så er en alu. ramme heller ikke det bedste da saltet det vandre på det. Men dette kan også løses ved at smørge ramen ind i sillicone. Dog kun i toppen af akvariet![]()
Hvad med overløb hvis du vil have sump har du tænkt på dette eller vil du have indvendig sump eller hænge skummer ?
Der er mange spørsmål som du skal til at tage stilling til enden du kaster dig ud i at ombygge dit akvarie. I mange tildfælde ville du være bedre tjent med at købe et nyt eller brugt saltvandsakvarie for at komme igang.
En god ting er at du besøger en forhandler der kan råde dig tag et smut ud til Carsten Decocean.dk
Ja, i dette tilfælde, hvis akvariet var 70 x 60 i stedet ville det være lidt mere medgørligt, men det ville stadig være en træls højdeHan$en skrev:Du lægger faktisk ud med at sige det er umuligt - Det opfatter jeg da som det samme som at sige det ikke kan lade sig gøre?Mikkel E skrev:Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre