Hårdføre koraller
- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Sydsjælland
Hårdføre koraller
Nu har jeg lidt opgivet at holde stenkoraller, da jeg ikke kan holde min vandkvallitet 100% altid, da jeg har et par rovfisk, dog så trives mit xenia, skiver, anemone og rørkoraller perfækt.
Så jeg ville entlig lige høre om nogle andre hårdføre koraller der er værd at kigge efter ? gerne med noget farve.
Jeg tænker lidt at de fleste læderkoraller er udelukket, da de er brune/lyserøde alle sammen.
Nogle forslag ?
Så jeg ville entlig lige høre om nogle andre hårdføre koraller der er værd at kigge efter ? gerne med noget farve.
Jeg tænker lidt at de fleste læderkoraller er udelukket, da de er brune/lyserøde alle sammen.
Nogle forslag ?
Mvh
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Re: Hårdføre koraller
Kan du heller ikke holde LPS?
Der er jo ikke alverden af farverige blødkoraller som er til at holde liv i.
Der er jo ikke alverden af farverige blødkoraller som er til at holde liv i.
- seier
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: vordingborg
clavularia viridis er meget hårdfør og ret kraftigt farvet
hvis det ikke må være stenkoraller så er ricordia også gennerelt hårdføre i min bog og der kan være farver at lege med der.
hvis det ikke må være stenkoraller så er ricordia også gennerelt hårdføre i min bog og der kan være farver at lege med der.
- pernoe1
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hillerød
Hejsa.
Jeg kan lave nogle frags af clavularia viridis, hvis du en dag skulle komme på disse kanter.
Mvh Christian
Jeg kan lave nogle frags af clavularia viridis, hvis du en dag skulle komme på disse kanter.
Mvh Christian
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Når du nu har "opgivet", at holde næringsværdierne i skak, var det så ikke en idé, at give den fuld gas og holde nogle af de lækre blødkoraller uden zooxantheller ?
Jeg har selv gjort mig de tanker men jeg syntes sgu det er et stort skridt
Mere om emnet:
http://www.reefkeeping.com/issues/2008- ... /index.php
/Kim

Mere om emnet:
/Kim
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Så vidt jeg ved, indeholder mange blødkoraler terpener og terpenoider, som "smager grimt" for fiskene. Derfor går de fleste fisk udenom blødkoralerne, når de skal finde mad.Carsten skrev:Er problemet så ikke at nogle af de ikke reefsafe fisk, at de også godt an lide en lille haps koral som forret??
... men nu nævnes der ikke koral-ædende fisk men derimod rovfisk i det første indlæg, så det er ikke dette diskussionen drejer sig om

/Kim
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Hold da op de er sgu flotte
Nu har jeg ikke læst det endnu, men skal de ikke fodres særligt og med særligt fodre ?

Nu har jeg ikke læst det endnu, men skal de ikke fodres særligt og med særligt fodre ?
Nolan skrev:Når du nu har "opgivet", at holde næringsværdierne i skak, var det så ikke en idé, at give den fuld gas og holde nogle af de lækre blødkoraller uden zooxantheller ?
Mere om emnet:
/Kim
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
jeg skal ikke goere mig klog paa emnet. Og det er en interesant artikel.Nolan skrev:Når du nu har "opgivet", at holde næringsværdierne i skak, var det så ikke en idé, at give den fuld gas og holde nogle af de lækre blødkoraller uden zooxantheller ?
Mere om emnet:
/Kim
Der er dog lidt mere information at hente foer man kaster sig over denne type projekt.
Fra: http://forum.marinedepot.com/Topic94979-4-1.aspx
Traaden bliver hurtigt lidt grim at laese og der er ikke skrevet nyt i lang tid.Eric Borneman skrev:I exchanged numerous emails and spent several hours on the phone with Chcuk Stottlemire and Jim Perlman prior to the publication of this article and sent resources from the literature to help them. Their original article, shockingly appearing shortly after my talks documenting what were only rudimentary, preliminary and anecdotal observations at that point, was cut by me as the science editor. RK became the current version of its format following the resignation of editor Skip Attix and myself in December of the previous year. My article on elegance corals was the final peer-reviewed and edited article for the magazine.
It is not by chance that the very following month, an abridged version of that rejected article appeared in RK. I applaud Chuck and the others working with him for their passion and interest in the subject. During my conversations, however, it became clear that none of them were following any sort of hypothesis driven experiment, were not familiar with, did not have the capacity to, or the capability to produce any viable findings from their work that contributed to that article. It was a valiant mish-mash of indistinguishable actions for which too much had been done to save or collect any data and amounted to anecdote.
Men vaerd at laese for dem der kan lide at forstaa

- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Ok, det er lidt overraskende læsning - jeg havde det indtryk, at RK kunne tages rimeligt seriøst.
Jeg gad ikke læse hele tråden igennem men umiddelbart betvivler Borneman sådan set ikke metoden men mere artiklen, da der ikke ligger nogen videnskabelig analyse bag ?
Som jeg læser RK-artiklen, er der angiveligt observeret både stor vækst og også seksuel reproduktion men Borneman virker til at betvivle, at mortaliteten er andet end udskudt.
Verden er sgu ikke nem
/Kim
Jeg gad ikke læse hele tråden igennem men umiddelbart betvivler Borneman sådan set ikke metoden men mere artiklen, da der ikke ligger nogen videnskabelig analyse bag ?
Som jeg læser RK-artiklen, er der angiveligt observeret både stor vækst og også seksuel reproduktion men Borneman virker til at betvivle, at mortaliteten er andet end udskudt.
Verden er sgu ikke nem

/Kim
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Nej,
Hver gang man tror man er paa rette spor saa tager man fejl.... Eller goer man....
ReefKeeping er ikke laengere et serioest "magazin". Det er hobby artikler efter at de stoppede med at betale folk for deres artikler saa vidt jeg ved.
advancedaquarist.com er meget bedre paa nuvaerende tidspunkt.
Hver gang man tror man er paa rette spor saa tager man fejl.... Eller goer man....

ReefKeeping er ikke laengere et serioest "magazin". Det er hobby artikler efter at de stoppede med at betale folk for deres artikler saa vidt jeg ved.
advancedaquarist.com er meget bedre paa nuvaerende tidspunkt.

- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
@Urban:
Jeg tror vi skal tage snakken et andet sted - det her bringer vist bare emnet OT
... lidt sjovt, i øvrigt, at eks. Borneman så stadig står som forfatter på RK: http://reefkeeping.com/authors/index.php
/Kim
Jeg tror vi skal tage snakken et andet sted - det her bringer vist bare emnet OT

... lidt sjovt, i øvrigt, at eks. Borneman så stadig står som forfatter på RK: http://reefkeeping.com/authors/index.php
/Kim