Catalaphyllia jardinei

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Catalaphyllia jardinei

Indlæg af Thue »

Hej jeg har et lille problem med min dejlige vidunder koral, den har de sidste 2 uger været helt sammen trukket og slimer en del. Er der nogen der har oplevet noget lignene og evt kan råde til hva man kan gøre for og hjælpe den. Om den evt mangler noget form for sporrings stoffer eller noget foder. Den har ellers altid stået flot og udfoldet men lige pludselig så kom den bare ikke rigtig ud mere, alle andre koraller står flot som de altid har gjort. Værdierne skulle være som de skal.

mvh Thue
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Catalaphyllia jardinei

Indlæg af Carsten »

Catalaphylia er desværre ikke en af de letteste koraller at have, selvom det i litteraturen lyder sådan.
Catalaphylia har det desværre med at blive angrebet af bakterier, som går at den slipper skelettet. Men inden det kommer så langt, ser den underlig ud i noget tid.

I naturen står de i sandet, hvordan har du din placeret??
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Den er færdig!...det er en klassisk beskrivelse af de uheldige eksemplarer som bliver syge....og det er/har været? mange af dem.
Hvis du synes at dit vand kan bære forureningen så lad den blive lidt, ellers op med den.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Thue »

Jeg har min stående i bund området så ikke for meget lys og ikke for meget cirkulation. Havde desværre frygtet at det var det i ville sige har siddet og læst en masse på nettet og at det desværre ikke er noget enestående tilfælde. Havde bare håbet på at der var noget man kunne gøre for og rede den, da det i mine øjne er en af de flotteste koraller man kan have.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

læste for noget tid siden en artikel der sagde dette:

Det var en af de letteste koraller man kunne have før i tiden, men pludselig så begynde der at opstå problemer med de i fangeskab fik sygdomme og døde. Ariklen var inde på at de havde alle været smidtet og så førte de smidten vidre, da de kom i forhandles og exportørs kar.

jeg er så heldig dog selv at have 2, jeg har haft i over et år.. uden de har vist tegn på problemer. Den ene var dog så uheldig at blive brændt af en fungia, men efter et par dage kom den sig igen.
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Thue »

Jeg har også læst at man grundet overfiskning altså at der ikke er så mange tilbage så dem man ser i dag de bliver fanget på meget dybt vand og mudret sandbanker og artiklen mente det godt kunne være derfor at de var svære og få til og falde godt til i et akvarie miljø
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

I dag kommer en god del af dem fra opdrætsfarme.
Catalaphylia har altid blevet taget fra søgræs bede. De lever ikke i nærheden af sten.
Den sygdom som rammer dem, er en bakteriel infektion. Hvorfor den kommer ved man ikke rigtigt noget om.
Men selvom vandet værdier tilsyneladende er helt fine, tester vi det jo ikke for bakterier.
Og det kan sagens være der hunden ligger begravet.
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af leifkrarup »

Carsten skrev:I dag kommer en god del af dem fra opdrætsfarme.
Catalaphylia har altid blevet taget fra søgræs bede. De lever ikke i nærheden af sten.
Den sygdom som rammer dem, er en bakteriel infektion. Hvorfor den kommer ved man ikke rigtigt noget om.
Men selvom vandet værdier tilsyneladende er helt fine, tester vi det jo ikke for bakterier.
Ja! og de opdrættede er ok!.....du har måske været uheldig at få en vildtfanget.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

leifkrarup skrev:
Ja! og de opdrættede er ok!....

Det må være din konklusion, ikke min
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af leifkrarup »

Carsten skrev:
leifkrarup skrev:
Ja! og de opdrættede er ok!....

Det må være din konklusion, ikke min
Ja! det er min konklusion, det var jo sådan set også mig der skrev det!! Det er måske lidt unødvendigt at gøre opmærksom på at det ikke er din da det ikke står i citatet :biggrin:
Det er iøvrigt ikke bare min konklusion, men konklusionen fra den forskning omkring denne sygdom som er offentliggjort i adskillige artikler.
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Thue »

Ja så har jeg nok bare været uheldig godt nok ærgeligt bare og stå og se til mens den bleger hen bare man dog kunne gøre noget. Men ja det er nok en bakterie for det er den eneste koral der hænger med næbbet de andre kunne ikke stå bedre. så der er vidst kun at håbe på et mirakkel
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"