Sukker...

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions: 0
17
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2008

Sukker...

Indlæg af Hofmann »

I går gav jeg min balje 250 ltr. Lidt sukker ca. en kvart teske og i dag er det helt mælke hvidt er det ikke meget hurtigt og skal jeg gøre noget ved det, eller er det nu jeg bare skal vente... :P
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: Sukker...

Indlæg af herzberg »

Det er bakterierne som du har fodret, måske lidt vel voldsomt. Det forsvinder af sig selv. Du kan skifte lidt vand hvis du vil fremskynde processen, men i de fleste tilfælde forsvinder det som sagt af sig selv i løbet af et par dage.

Du bør dog sørge for at din skummer kører optimalt, da den skal skumme bakterierne ud igen i takt med at de dør.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Hofmann
Foxface
Foxface
17
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Hofmann »

Min skummer har skummet fint men her til morgen skummede den ikke skide godt er der normalt efter sukker???
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions: 2
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

for at ungå salt stress er det måske bedre med mindre doser udover dagen,kulkilden fremhæver lysspillet--større kalk fixering,pludselige stop kan også resultere i en såkaldt mono kuktur...
da vi ønsker en bred diversitet af bakterier skal der også passes på vi ikke fodrer de forkerte slags,,cyano er i stand til at optage aminosyrer,amonnia og no3...
kulkilden(sukkeret) kan doseres efter mængde eller manglende koralføde(blu coral method)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"