Jeg sidder lige pt med en opgave i et kursus jeg har, der går ud på at programmere et program, og jeg vil lave noget jeg kan bruge til noget. Derfor er jeg i fuld sving med en dansk udgave af alle de mange småprogrammer til at udregne fx. hvor meget calcium der skal tilsættes for at hæve koncentrationen med 50 ppm osv.
Ind til videre har jeg calcium og magnesium indhold, og planen er at det også skal være muligt (og enkelt) at udregne hvor tilsætningen af natron for at hæve kh og en omregner mellem de forskellige kh begreber, samt saliniteten (og mængde af salt) der skal tilsættes ved et vandskifte, hvis man gerne vil hæve saliniteten en smule.
Derudover bliver der i bunden skrevet kommentarer, hvis mængden af fx calcium bliver for stor til at det må tilsættes på een gang (kun ledetråde)...
Det var de første ideer jeg havde med programmet, men er der nogle der har nogle ting de mangler i saltvandsverdenen, som kunne indbygges i et sådan program må I hellere end gerne komme med ideerne, det kunne jo være jeg kunne lave noget af det

Planen er at jeg ligger programmet op til fri afbenyttelse her på SF når jeg har fået det godkendt og kurset er bestået, så mangler I noget, så sig endelig til!
Mvh Anette