hvis jeg nu smider døde levende sten i min sump, får jeg så et alge boom i akvariet?
Eller skal jeg have gang i en tønne? Har ikke skide meget plads, også har jeg heller ikke rigtig en skummer der kan komme i en tønne.
Det er lidt nemmere at tage lidt ad gangen, også smide den op i tanken bag de andre sten når de er levende nok.
levende sten i sump
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions: 2
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Re: levende sten i sump
Om du ligger dem i sumpen eller baljen er vel et fedt ?
Og hvorfor flere sten bagved ?
Og hvorfor flere sten bagved ?
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
fik mig en super flot ild kejser i fredags, og den svømmede om bag ved og der var bare ingen gemme steder, så det tog ikke lang tid før jeg kunne fange den op igen.
Så for at give de nye små en større chance, for den var godt nok chance løs.
Så for at give de nye små en større chance, for den var godt nok chance løs.
Mvh Michael
- Olsen
- Rev haj
- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
har fyldt sumpen med levende sten og tilføjet en kraftig cirkulationspumpe.
Tror du vil opleve at der frigives næring til vandet på samme måde som hvis de var oppe i akvariet, så jo, du kan godt risikere et algeboom i en periode.
Så køb en af de store grønne tønder i jem og fix til et par 100 kr., i med varme og cirkulation og så lad det stå og køre. Hvis der ikke sker noget, så kan du overføre det til sumpen uden at få alger.
Tror du vil opleve at der frigives næring til vandet på samme måde som hvis de var oppe i akvariet, så jo, du kan godt risikere et algeboom i en periode.
Så køb en af de store grønne tønder i jem og fix til et par 100 kr., i med varme og cirkulation og så lad det stå og køre. Hvis der ikke sker noget, så kan du overføre det til sumpen uden at få alger.