Purpel up - resultater
- Celia
- Rev haj
- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Purpel up - resultater
Dem af jer der er påbegyndt brug af purpel up, hvornår vil man begynde at se resultater ?
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
- Nielsen'sbilplejeAalborg
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: aalborg
Re: Purpel up - resultater
hej Celia...jeg ved det ikk men jeg har kørt 2 hele flasker på mit RSM og der er ikk sket en skid ........... så ikk mere af det

- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Ronny W skriver meget godt om det, prøv evt. at spørge ham.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
-
- Kejser fisk
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Malmø
Nu virker det ikke bare sådan, det skal kompineres med calsium og magnesium. Hos mig er der tydelig tegn på at jeg har brugt det.
- Lars S
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Hvilken forhold, og evt. link til at købe det please ?Fif skrev:Nu virker det ikke bare sådan, det skal kompineres med calsium og magnesium. Hos mig er der tydelig tegn på at jeg har brugt det.
Jeg mangler også kalk alger til mine søpindsvin.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.
- Brian C
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
så vidt jeg husker skal det ikke kombineres, da det netop indeholder Calcium og magnesium, som får et seriøst boost ved brug af PU men der skal være kalkalger tilstede ellers virker det ikkeFif skrev:Nu virker det ikke bare sådan, det skal kompineres med calsium og magnesium. Hos mig er der tydelig tegn på at jeg har brugt det.
jeg får mindst lige så mange kalkalger ved at holde mine Calcium og magnesiumværdier stabile på 450-500 for Calcium og 1405-1500 for magnesium, jeg kæmper nærmest med at have for mange af dem
et godt tip skulle være at skrubbe de sten hvor der er kalkalger på med en stivbørste mens de er i vandet, så kommer der lidt spredning på algerne
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
- Kejser fisk
- 17
Så du mener at man bare kan nøjes med at tilføje purple up det antal dosis de anbefaler, og så nøjes med det ? Så er der ikke nogen grund til at købe sig fatig i calsium og magnesium hvis man bare kan nøjes med purple up ?Brian C skrev:så vidt jeg husker skal det ikke kombineres, da det netop indeholder Calcium og magnesium, som får et seriøst boost ved brug af PU men der skal være kalkalger tilstede ellers virker det ikkeFif skrev:Nu virker det ikke bare sådan, det skal kompineres med calsium og magnesium. Hos mig er der tydelig tegn på at jeg har brugt det.
jeg får mindst lige så mange kalkalger ved at holde mine Calcium og magnesiumværdier stabile på 450-500 for Calcium og 1405-1500 for magnesium, jeg kæmper nærmest med at have for mange af dem
et godt tip skulle være at skrubbe de sten hvor der er kalkalger på med en stivbørste mens de er i vandet, så kommer der lidt spredning på algerne
Jeg er nu ikke helt sikker på at det ikke skal kompineres ? Men det kan være jeg tager fejl.
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Altså Purple Up skulle ifølge dem selv indeholde calcium samt aragonit "pulver", den blanding skal eftersigende være perfekt til at booste væksten af kalkalger.
Men er det et helt nyopstartet akvarie og der ikke er kalkalger i forvejen, så vil det ikke hjælpe.
Jeg har selv brugt PurpleUp som den eneste calcium tilsætning og så ellers brugt TropicMarin magnesium, og synes selv det har fungeret godt... Men er det til store akvarier vil jeg nok ikke anvende det, da det er lidt dyrt i længden.
Der er også det minus ved det, at aragonit "pulveret" gør vandet hvidt og støvet nogle timer efter man har doseret - det kan selvfølgelig løses ved at tilsætte det om aftenen efter lyset er slukket. Husk at ryste flasken godt før brug.
Men er det et helt nyopstartet akvarie og der ikke er kalkalger i forvejen, så vil det ikke hjælpe.
Jeg har selv brugt PurpleUp som den eneste calcium tilsætning og så ellers brugt TropicMarin magnesium, og synes selv det har fungeret godt... Men er det til store akvarier vil jeg nok ikke anvende det, da det er lidt dyrt i længden.
Der er også det minus ved det, at aragonit "pulveret" gør vandet hvidt og støvet nogle timer efter man har doseret - det kan selvfølgelig løses ved at tilsætte det om aftenen efter lyset er slukket. Husk at ryste flasken godt før brug.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- Brian C
- Rev haj
- 17
hvis du besøger aquafairs's hjemmeside vil du opdage at Calcium og magnesium ikke er så dyrt enddaFif skrev:Så du mener at man bare kan nøjes med at tilføje purple up det antal dosis de anbefaler, og så nøjes med det ? Så er der ikke nogen grund til at købe sig fatig i calsium og magnesium hvis man bare kan nøjes med purple up ?Brian C skrev:så vidt jeg husker skal det ikke kombineres, da det netop indeholder Calcium og magnesium, som får et seriøst boost ved brug af PU men der skal være kalkalger tilstede ellers virker det ikkeFif skrev:Nu virker det ikke bare sådan, det skal kompineres med calsium og magnesium. Hos mig er der tydelig tegn på at jeg har brugt det.
Jeg er nu ikke helt sikker på at det ikke skal kompineres ? Men det kan være jeg tager fejl.

Mvh. Brian
- Nielsen'sbilplejeAalborg
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: aalborg
for mig er det eneste som jeg har købt til akvariet som ikk virkede
og mine sten er pænt fyldt med kalk alger ....og resten at akvariet gror som skidt

- 17
Jeg forstår det ikke, På 1,5 mdr. havde jeg masser af kalk alger på alle min reefkeramik, og der brugte jeg purple up sammen med magnesium og calsium.Nielsen'sbilplejeAalborg skrev:for mig er det eneste som jeg har købt til akvariet som ikk virkedeog mine sten er pænt fyldt med kalk alger ....og resten at akvariet gror som skidt
![]()
- 17
det er klart at det så har virket, for dine calcium og magnesium værdier har ligget højt mens du har brugt det. det er lige før jeg tør vædde på at du kan få samme resultat uden brug af Purpleup, og endda lige så hurtigt, hvis du sørger for at dine Calcium og magnesium værdier ligger i den høje ende af skalaen
jeg har en 200 liters fragment tank, hvor der stort set ikke var kalkalger, andet end på en enkelt sten, så fik jeg et fragment med bryopsis på, for at udrydde dette hævede jeg mit magnesium, så begyndte der at komme kalkalger på ruder, pumper og alle mulige andre steder,
I mine øjne er purple up ikke andet end, en meget dyr måde at tilsætte Calcium og magnesium på, jeg har ihvertfald brugt min sidste flaske
især når jeg efter at jeg er begyndt at handle hos aquafair kun skal give omkring 100,- for 2 *1kg magnesium pulver (2 forskellige slags der skal blandes)
jeg har en 200 liters fragment tank, hvor der stort set ikke var kalkalger, andet end på en enkelt sten, så fik jeg et fragment med bryopsis på, for at udrydde dette hævede jeg mit magnesium, så begyndte der at komme kalkalger på ruder, pumper og alle mulige andre steder,
I mine øjne er purple up ikke andet end, en meget dyr måde at tilsætte Calcium og magnesium på, jeg har ihvertfald brugt min sidste flaske
især når jeg efter at jeg er begyndt at handle hos aquafair kun skal give omkring 100,- for 2 *1kg magnesium pulver (2 forskellige slags der skal blandes)
Mvh. Brian
- peder
- Rev haj
- Reactions: 1
- 19
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Har prøvet i opstarten ikke umiddelbart nogen effekt!! derimod da' jeg hævede min mag. til 1400+ så skete der ting og sager.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- Brian C
- Rev haj
- 17
kan kun være enigpeder skrev:Har prøvet i opstarten ikke umiddelbart nogen effekt!! derimod da' jeg hævede min mag. til 1400+ så skete der ting og sager.
Mvh. Brian
-
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
AndersGS skrev: Men er det et helt nyopstartet akvarie og der ikke er kalkalger i forvejen, så vil det ikke hjælpe.
jeg brugte det da mit var nystartet og du kan tro der kom mange kalk alger??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
lykke skrev:AndersGS skrev: Men er det et helt nyopstartet akvarie og der ikke er kalkalger i forvejen, så vil det ikke hjælpe.
jeg brugte det da mit var nystartet og du kan tro der kom mange kalk alger??
Mon ikke de var kommet under alle omstændigheder?
-
- Kejser fisk
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Jeg har kun tilsat kalk og magnesium, og alt i akvariet er dækket af kalk alger. Kæresten lagde et par hvide "pynte" muslinge skaller ned, og de er nu helt røde. Min koraliapumpe og en plastik klemme til noritang er også helt dækket. Selv på glasset har jeg problemer med kajlk alger!
Det siges at purple up bare er kalk og magnesium, men har altså aldrig selv prøvet det!
Det siges at purple up bare er kalk og magnesium, men har altså aldrig selv prøvet det!