Anemone spørgsmål??

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
calle3
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 6740 Bramming

Anemone spørgsmål??

Indlæg af calle3 »

Har købt mig sådan en Entacmaea quadricolor!!

Spørgsmålet er så?? skal jeg bare lade den vandre rundt, indtil den sætter sig permanent??
fik den i torsdags... og den flytter sig hele tiden, har prøvet med lidt forskellige steder... men overnat er den halvejs rundt igen.
synes den er tilbøjelig til at ville om bag stensætningen....?? der gider jeg jo ikke lige at have den siddende??
Skal den selv have lov... eller skal jeg prøve at flytte den tilbage hvor jeg gerne vil have den, hver morgen... indtil den gir op??? :T
læste på reeflex, at en havde brugt en ler-plantekrukke at sætte den i?? ved ikke om det var fordi de mente den gerne ville sidde på en glat overflade??
mvh

Bjørn Callesen

151 Liters Shin Mao med Tunze Nano 6045
21 Kg LS + 9 kg Live Sand
Skifter ca 10 liter vand om ugen
Tilsætter 3,8 ml Easylife A+B 1 gang om ugen
Tilsætter 0,65 ml VSV om dagen
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Re: Anemone spørgsmål??

Indlæg af wondersurfer »

det jo et levende dyr så lad den vandre og se hvor den ender... det gjorde jeg med det resultat den voksede sig kæmpe stor og havde det godt... selvom dens fod sad bag på stenopsætningen så trak den sigf først derom når lyset slukkede
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
calle3
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 6740 Bramming

Indlæg af calle3 »

Jeg bliver næsten nød til at slukke cirkulationspumpen, natten over så... indtil den har sat sig fast!!!
Det ville da være træls hvis den røj i den..... imorges da jeg stod op, var det tæt på... da stod den i spegat, med det ene ben på cirkulationspumpen og det andet på bagvæggen :-)
mvh

Bjørn Callesen

151 Liters Shin Mao med Tunze Nano 6045
21 Kg LS + 9 kg Live Sand
Skifter ca 10 liter vand om ugen
Tilsætter 3,8 ml Easylife A+B 1 gang om ugen
Tilsætter 0,65 ml VSV om dagen
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Hyldager »

Du kan også prøve og sætte den hvor du gerne vil i første omgang, og se om den bliver siddende. Quadricoloren kan godt lide at sidde på undersiden af en sten, og så række frem og op imod lyset når det tændes. Så hvis du har en lille afsats eller sådan noget hvor du kan sætte den, er det da et forsøg værd. :GO
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Og da det er et levende væsen kan du ikke tvinge den til at blive hvor du synes den ser pænest ud
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"