Hey har set på disse små ting i noget tid nu og har undret mig over hvad det er, Ved heller ikk lige om det er det rette sted jeg skriver dette indlæg
Men som overskriften siger så er spørgsmålet hvad er disse for nogle og skal de væk eller bare lade dem være? og bliver de til noget pænt og stort engang
Håber i kan se hvad det er for billedet er ikk for godt som altid med de skod mobiler
Vedhæftede filer
Det er de små grønne nogle på stenen
Mvh Thomas Larsen
Havde et RSM 130L og kørte godt Pt arbejder jeg på et 54L med 47L sump...
Det er så dem midt i mellem for de luftbobler ved jeg godt hvad er... Der skal være penge til det hele og som lærling er der ikk meget til både det ene og det andet
Formere de sig selv de der Polypper??
Mvh Thomas Larsen
Er der ikke noget om at dit akvarie er et RSM, for så er det en hel almindelig fejl at der er for lidt cirkulation i vandet.
Hvis der er fosfat i vandet, vil du også lettere få cyanobakterier.
Polypperne skal nok klare sig, de vokser som pest og gerne alle steder, men lad være med at røre dem uden handsker, de brænder, enig med Carsten i at det andet ligner manglende cirkulation.
Helena skrev: men lad være med at røre dem uden handsker, de brænder
Det ligner mest små Zoanthus og de brænder ikke, ihvertfald ikke noget vi kan mærke. Det er en hel anden sag med
Protopalythoa eller Palythoa. Der holder man snitterne væk, med mindre man har handsker på
Jeg ved ikk om de brænder men jeg vil gerne vide om hvordan jeg får dem til og vokse og hvordan jeg kommer bedst af med de baktusser. Jeg kan godt se at det er noget med der ikk er nok cirkulation men er der andet jeg kan gøre før jeg får en anden pump i for at forrebyg det?? og hvad for en pump er det i mener jeg skal ha før jeg investere i noget forkert
Mvh Thomas Larsen
Du skal have en cirkulationspumpe, der skal sidde langt nede i akvariet, det er meget nemt i RSM for hvis du sætter den i det ene hjørne nederst, kan den fint klare det, feks en Tunze Nanostream.
Har set en del skrive om sådan en og har haft en til at sidde i deres rsm så det må jeg da heller ud og investere i kan jeg se.
Men hvad er nok, kan se der er en hel del at vælge i mellem? Det er måske underorden bare der kommer lidt cirkulation?
Mvh Thomas Larsen