Blege koraller
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Blege koraller
Jeg har hen over den seneste måneds tid set en væsentlig nedgang i farven på mine koraller, og det er både SPS og LPS !
Alt er som det plejer bortset fra at jeg har skiftet til nye Reeflux 12K brændere....
Andre der har oplevet det samme eller skal jeg søge en anden årsag ? Det er bare skide surt, alt vokser og det er heller ikke blevet brunt men der må sgu godt være knald på farverne !!!
Alt er som det plejer bortset fra at jeg har skiftet til nye Reeflux 12K brændere....
Andre der har oplevet det samme eller skal jeg søge en anden årsag ? Det er bare skide surt, alt vokser og det er heller ikke blevet brunt men der må sgu godt være knald på farverne !!!
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Re: Blege koraller
prøv at begynd med lidt amino syre, det har afgjort give mine farver et nøk op af. især montipora pladerne er glade for det.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Var du ikke også igang med VSV ?
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Jo engang - men magtede ikke mere alt muligt skrammel. Balling og alt andet røg ud og jeg gik på gode gamle sporstoffer og reaktor som jeg har benyttet før hen med bedste resultater.
Farvenedgangen er blot kommet efter pæreskifte men de andre emner kan også have indflydelse naturligvis.
Farvenedgangen er blot kommet efter pæreskifte men de andre emner kan også have indflydelse naturligvis.
Mvh
Brian
[/center]
Brian

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 1999
Noe spesielt merke/produkt du har god erfaring/komme med her da StarF?StarF skrev:prøv at begynd med lidt amino syre, det har afgjort give mine farver et nøk op af. især montipora pladerne er glade for det.

Kan jo være en god ting å tilsette sine koraller uannsett mener jeg,viss disse aminosyrer kan gi det lille "ekstra",med tanke på farge til våre kjære..(i karet selfølgeligt!!

Ellers er det ikke uvanligt at koraller reagerer både på pærebytter,med tanke på Kelvinoverganger/Wattforskjeller,men pleier fort å ta seg inn igjen,så lenge det ikke er snakk om å svi korallene ved pluttselig økning i wattstyrker, eller at en har brukt en voldsom forskjell i varmetemperatur på rør/lampene sine,enn det de var vant med fra før...
Beste er vel i utgangspunktet alltid å tilvenne sine koraller,endrede forrhold veldigt sakte,om det gjelder vannverdier,eller tekkniske forskjeller,som bl.annet lys,som nevnt her innledningsvis..

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
jo det bruger jeg så også, men det er primært for at holde no3 i bund jeg køre det.Hougaard skrev:Var du ikke også igang med VSV ?
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
http://www.aquafair.de/product_info.php/products_id/686Knut-Arne Berg skrev:Noe spesielt merke/produkt du har god erfaring/komme med her da StarF?StarF skrev:prøv at begynd med lidt amino syre, det har afgjort give mine farver et nøk op af. især montipora pladerne er glade for det.![]()
Kan jo være en god ting å tilsette sine koraller uannsett mener jeg,viss disse aminosyrer kan gi det lille "ekstra",med tanke på farge til våre kjære..(i karet selfølgeligt!!)
Ellers er det ikke uvanligt at koraller reagerer både på pærebytter,med tanke på Kelvinoverganger/Wattforskjeller,men pleier fort å ta seg inn igjen,så lenge det ikke er snakk om å svi korallene ved pluttselig økning i wattstyrker, eller at en har brukt en voldsom forskjell i varmetemperatur på rør/lampene sine,enn det de var vant med fra før...
Beste er vel i utgangspunktet alltid å tilvenne sine koraller,endrede forrhold veldigt sakte,om det gjelder vannverdier,eller tekkniske forskjeller,som bl.annet lys,som nevnt her innledningsvis..
jeg bruger denne.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
den pris kan da afskrække de fleste. ca 600 kroner for 250mlStarF skrev:http://www.aquafair.de/product_info.php/products_id/686Knut-Arne Berg skrev:Noe spesielt merke/produkt du har god erfaring/komme med her da StarF?StarF skrev:prøv at begynd med lidt amino syre, det har afgjort give mine farver et nøk op af. især montipora pladerne er glade for det.![]()
Kan jo være en god ting å tilsette sine koraller uannsett mener jeg,viss disse aminosyrer kan gi det lille "ekstra",med tanke på farge til våre kjære..(i karet selfølgeligt!!)
jeg bruger denne.
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Ja måske, men med én dråbe pr 100 liter så er der vist til et par dageCarsten skrev:den pris kan da afskrække de fleste. ca 600 kroner for 250mlStarF skrev:http://www.aquafair.de/product_info.php/products_id/686Knut-Arne Berg skrev:Noe spesielt merke/produkt du har god erfaring/komme med her da StarF?StarF skrev:prøv at begynd med lidt amino syre, det har afgjort give mine farver et nøk op af. især montipora pladerne er glade for det.![]()
jeg bruger denne.

Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier