Anbefaling af sporeelementer?
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Anbefaling af sporeelementer?
Jeg står og skal have købt mig nogen sporelementer, er der nogen i evt kan anbefale?
Jeg har indtil nu brugt Grotech ABC, men det vil jeg gerne væk fra. Jeg har i en periode ikke tilsat nogen sporelementer, men har de sidste 14 dage fået tilsat igen. Det har så resulteret i at brunalger er begyndt at vise sig, og jeg har svært ved at se at det kan være andet end sporelementerne der er skyld i det. Jeg mindes også der har været en sag en gang om at Grotech B kan være skyld i alger.
Jeg har indtil nu brugt Grotech ABC, men det vil jeg gerne væk fra. Jeg har i en periode ikke tilsat nogen sporelementer, men har de sidste 14 dage fået tilsat igen. Det har så resulteret i at brunalger er begyndt at vise sig, og jeg har svært ved at se at det kan være andet end sporelementerne der er skyld i det. Jeg mindes også der har været en sag en gang om at Grotech B kan være skyld i alger.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Re: Anbefaling af sporeelementer?
Det er ikke os alle der vil have computer og 3 klodsede dunke stående ronny. Den gode gammeldaws manuelle måde, ja det ved man hvad erronny.w skrev:Balling

Men jeg skal jo faktisk også til at have valgt nogle sporelementer, så jeg kan få min calestrea hjem igen, så jeg er med på en lytter.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8450 Hammel
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: 8450 hammel
ja kan anbefales og skifte 20 procent saltvand om måneden 

- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Zeovit er også spændene, hørte foredrag i går hos Saltvand Fyn ikke helt ukompliceret men interressant 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Easy life er ca. ½ pris i forhold til grotech 
Nogen herinde kører dog kun med ugenlig vandskifte og kalkreaktor, har jeg ladet mig fortælle

Nogen herinde kører dog kun med ugenlig vandskifte og kalkreaktor, har jeg ladet mig fortælle
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
Ja Helena!...det var en god aften, Ted er meget vidende og sympatisk. Jeg har mailet med ham i dag og han svarede beredvilligt indenfor kort tid.Helena skrev:Zeovit er også spændene, hørte foredrag i går hos Saltvand Fyn ikke helt ukompliceret men interressant
Bortset fra det kan mange af zeovits produkter bruges med fordel også uden at køre systemet. Fordelen er at man målretter sine tilsætninger efter hvordan akvariet udvikler sig.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Det burde man jo gøre med alle former for tilsætninger. Der hvor zeovit adskiller sig efter min mening er at der kan findes meget om hvordan man kan vurdere virkning og evntuelt overdosering af de forskellige tilsætninger.leifkrarup skrev:Ja Helena!...det var en god aften, Ted er meget vidende og sympatisk. Jeg har mailet med ham i dag og han svarede beredvilligt indenfor kort tid.Helena skrev:Zeovit er også spændene, hørte foredrag i går hos Saltvand Fyn ikke helt ukompliceret men interressant
Bortset fra det kan mange af zeovits produkter bruges med fordel også uden at køre systemet. Fordelen er at man målretter sine tilsætninger efter hvordan akvariet udvikler sig.
En skam jeg ikke fik hørt foredraget.. Der er blot for langt til fyn, sådan en hverdagsaften.
/Henrik
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Hvorfor, hvilke elementer mangler du ?thyme skrev:Jeg står og skal have købt mig nogen sporelementer, er der nogen i evt kan anbefale?
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Jeg bruger ikke spore elementer overhovedet. Kun vandskifte og calcium reaktor.
Vi kan ikke maale for spore elementer saa vi ved ikke om der er brug for dem, og hvad skade det er til hvis de ikke bliver brugt og derfor over tid ryger langt hoejere end sundt.
Vi kan ikke maale for spore elementer saa vi ved ikke om der er brug for dem, og hvad skade det er til hvis de ikke bliver brugt og derfor over tid ryger langt hoejere end sundt.

- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Det er sjældent at se 30 mennesker være stille i næsten 3 timer, meget interessant aften,der er da visse elementer i det jeg overvejer at indføre.Musiker skrev:Det burde man jo gøre med alle former for tilsætninger. Der hvor zeovit adskiller sig efter min mening er at der kan findes meget om hvordan man kan vurdere virkning og evntuelt overdosering af de forskellige tilsætninger.leifkrarup skrev:Ja Helena!...det var en god aften, Ted er meget vidende og sympatisk. Jeg har mailet med ham i dag og han svarede beredvilligt indenfor kort tid.Helena skrev:Zeovit er også spændene, hørte foredrag i går hos Saltvand Fyn ikke helt ukompliceret men interressant
En skam jeg ikke fik hørt foredraget.. Der er blot for langt til fyn, sådan en hverdagsaften.
/Henrik
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.