Bio Calsium. Engelsk tekts som jeg ikk helt kan tyde :)

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions: 0
17
Postnummer: 6950 Ringkøbing
Geografisk sted: Vestjylland

Bio Calsium. Engelsk tekts som jeg ikk helt kan tyde :)

Indlæg af prezn »

Har lige købt noget bio calsium til at have min ca med selvfølgelig men jeg kan ikk helt tyde den engelske tekst til hvordan jeg skal tilsætte det :).

Sprinkle the powder on the water surface and stir proberly ensuring sufficient water movement. Apply the next dose only after full dissolution of the former dose. To avoid irritations apply Calsium Bio Power into the filter and not directly into the aquarium.
It immediately dissolves and spreads in the water. If it is overdosed, the result is the production of Calc, a a process wich is irreversible. It leads a cloudy water and the production of Carbon dioxide wich escapes as bubbles. Therefor avoid overdosing.

Kunne godt bruge lidt hjælp :)
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Bio Calsium. Engelsk tekts som jeg ikk helt kan tyde :)

Indlæg af ronny.w »

prezn skrev:Har lige købt noget bio calsium til at have min ca med selvfølgelig men jeg kan ikk helt tyde den engelske tekst til hvordan jeg skal tilsætte det :).

Sprinkle the powder on the water surface and stir proberly ensuring sufficient water movement. Apply the next dose only after full dissolution of the former dose. To avoid irritations apply Calsium Bio Power into the filter and not directly into the aquarium.
It immediately dissolves and spreads in the water. If it is overdosed, the result is the production of Calc, a a process wich is irreversible. It leads a cloudy water and the production of Carbon dioxide wich escapes as bubbles. Therefor avoid overdosing.

Kunne godt bruge lidt hjælp :)

Drys pulveret på vandoverfladen og omrøres ved tilstrækkeligt vand bevægelighed. Anvend den næste dosis kun efter fuldstændig opløsning af det tidligere dosis. For at undgå irritationer anvendels Calsium Bio Power i filteret og ikke direkte i akvariet.
Det opløses straks og spredes i vandet. Hvis det er overdosed, bliver der produceret Calc, som er uigenkaldelig. Det medfører uklar vand og produktion af kuldioxid, der slipper ud som bobler. undgå overdosering.
Musiker
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Hæld lidt i sumpen.. Vent indtil det er helt opløst med at tilsætte mere..
Jeg hælder det typisk i min bobbelfælde lige inden retur pumpen.
Hæv Ca'en langsomt..
Jeg har typisk tilsat en enkelt eller to skefulde til mit 250L. Ventet mindst nogle timer, typisk til dagen efter inden jeg målte effekten og eventuelt doserede lidt mere.

/Henrik
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
17
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Vænge »

Drys pulveret på vandoverfladen og rør ordentlig for at sikre tilstrækkelig bevægelse. Du må først tilsætte næste dose når den tidligere dose er fuldt opløst. For at undgå irritationer tilsæt Calsium Bio Pulver i filteret og ikke direkte i akvariet. Det opløses med det samme og spreder sig i vandet. Hvis det overdoseres resulterer det i produktionen af clacium, en process man ikke kan stoppe. Det fører til uklart vand og produktionen af Carbondioxid som forsvinder i form af bobler. Derfor, undgå overdosis.
Venlig hilsen
Vænge

Tidligere akvarier: 58L startet d. 26.03.08 -> 54L + 37L startet d. 04.06.08 -> 192 liters i maj 2009.

Nuværende akvarie: 250 liter med sump fra DecOcean.
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
17

Indlæg af prezn »

okay det betyder altså jeg bare skal tlsætte efter deres dosis 28g for hver 100 l, og jeg nhar et 130 l rsm.
2 gange i ugen. Det vil ca sige 35g. som jeg dryser hen over vandoverfalden og sætter en af mine pumper op imod vandoverfladen? og så én gang mere i ugen ?
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 8900 Randers

Indlæg af exzos »

Husk du må ikke tilsætte det i akvariet men i sumpen! Dvs. det bagerste rum i et RSM.
Musiker
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Nu kender jeg ikke lige helt RSM'en, men hvis du kan drysse det i kammeret bag akvariet uden at det ryger op i skummeren vil jeg mene det er endnu bedre..
Jeg ville ikke bare drysse det i efter deres dosis..
Hvad er din Ca nu?

/Henrik
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions: 48
19
Postnummer: 2750 Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Husk også at holde øje med din KH, når du bruger Bio Calcium!
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
17

Indlæg af prezn »

okay, men tror du ikk det bliver lidt svært at undgå det kommer i skummeren?
der er ikke lige frem cirkulation i sumpen på et rsm eller?
har lige målt min kh og den siger 10,2 på skemaet :)

og min Ca siger 320.
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
19
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Der sker heller ikke noget ved, at det skulle komme i skummeren. Vandet i skummeren bliver jo også løbende udskiftet og calcium bliver ikke "afskummet". ;-)

Hvis du allerede har en KH på 10.2, så er den i den høje ende af skalaen. Bio Calcium indeholder også KH-buffer, så den vil stige, hvis du tilsætter det! Det vil derfor være bedre, at få Ca på plads, ved at tilsætte et additiv uden KH-buffer og derefter vedligeholde med f.eks. Bio Calcium.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

er det svært at blande det i en Kop / krus / spand???? først
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
17

Indlæg af prezn »

ronny.w skrev:er det svært at blande det i en Kop / krus / spand???? først
vil jo bare være sikker på jeg gør det rigtig da jeg er HELT ny i faget.
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
17

Indlæg af prezn »

Stefan skrev:Der sker heller ikke noget ved, at det skulle komme i skummeren. Vandet i skummeren bliver jo også løbende udskiftet og calcium bliver ikke "afskummet". ;-)

Hvis du allerede har en KH på 10.2, så er den i den høje ende af skalaen. Bio Calcium indeholder også KH-buffer, så den vil stige, hvis du tilsætter det! Det vil derfor være bedre, at få Ca på plads, ved at tilsætte et additiv uden KH-buffer og derefter vedligeholde med f.eks. Bio Calcium.
Okay :). træls så skal jeg til at bestille det os hehe, men hvilket produkt vil du anbefale?, fik ellers af vide at bio calsium/ det produkt jeg har købt hos saltvandsbutikken sagde at det ikke vil røre ved kh'en?
Senest rettet af prezn fre 28. nov 2008 13:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
19
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Hvis det er Tropic Marin Bio Calcium i den hvide bøtte, så indeholder det også KH-buffer. Det er sikkert fint til at vedligeholde Ca og KH med, men ikke til at få værdierne på plads, når f.eks. Ca er cirka 100 fra det ønskelige. Du behøver ikke købe nogen KH-buffer, da Bio Calcium jo netop øger både KH og Ca. Du skal i stedet købe et produkt, som IKKE hæver KH (f.eks. calcium chlorid).
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
17

Indlæg af prezn »

Stefan skrev:Hvis det er Tropic Marin Bio Calcium i den hvide bøtte, så indeholder det også KH-buffer. Det er sikkert fint til at vedligeholde Ca og KH med, men ikke til at få værdierne på plads, når f.eks. Ca er cirka 100 fra det ønskelige. Du behøver ikke købe nogen KH-buffer, da Bio Calcium jo netop øger både KH og Ca. Du skal i stedet købe et produkt, som IKKE hæver KH (f.eks. calcium chlorid).
skrev forkert ang. det med kh buffer :)... det er ikk tropic marin. det biosona-l Calcium bio power. ved nemlig det tropic marin hæver kh helt vildt..
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"