Hvilke koraller renser vandet?
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Hvilke koraller renser vandet?
Hej.
Har hørt at nogen koraller er med til at forbedre værdierne og renser vandet mens andre koraller ikke er specielt gode på det område. SÅ hvilke koraller renser vandet?
Skal have nogen til et lille nano på 50 liter.
Har hørt at nogen koraller er med til at forbedre værdierne og renser vandet mens andre koraller ikke er specielt gode på det område. SÅ hvilke koraller renser vandet?
Skal have nogen til et lille nano på 50 liter.
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: Hvilke koraller renser vandet?
Jeg tror ikke du skal satse på at finde nogen koraller som renser vandet i en sådan grad, at det hjælper noget som helst... Og IMO slet ikke koraller. Der findes forskellige filterfødende dyr, men de renser ikke noget nævneværdigt.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
det er iøvrigt et interresant emne...man må jo formode at de koraller der vokser hurtigtst er bedst til at forbruge næring eller opfange svævende partikler med deres polypper,men tendensen er jo at vi sulter vores koraller fordi de er flottere sultne ,det er en balance gang på et knivæg...
jeg er såvidt enig med herzberg ,det er nok minimalt hvad de optager og igen selvom de renser tror jeg de afsætter mere gift til vandet i løbet af den kemiske krigsførsel for udrum,derfor tiltaler det mig at køre aktiv kul 24/7 for at minimere sekundær metabolisme..
hagen ved exenia er at det hurtigt bliver pest overdethele og de besidder svært brændende nælder,men jeg har dog set nogle bruger dem i refugie for optagelse af næring,men det er nok caulerpa alger med flere der duger bedst til det...
jeg er såvidt enig med herzberg ,det er nok minimalt hvad de optager og igen selvom de renser tror jeg de afsætter mere gift til vandet i løbet af den kemiske krigsførsel for udrum,derfor tiltaler det mig at køre aktiv kul 24/7 for at minimere sekundær metabolisme..
hagen ved exenia er at det hurtigt bliver pest overdethele og de besidder svært brændende nælder,men jeg har dog set nogle bruger dem i refugie for optagelse af næring,men det er nok caulerpa alger med flere der duger bedst til det...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Er helt enig i det Ole skriver.
Sats ikke på koraler som et filter.
De kan optage en smule nitrat, men det er minimalt, og stiger nitrat indholdet blot en smule
"vælter" akvariet, for så stopper korallernes vækst, og så optager de intet no3.
Sats ikke på koraler som et filter.
De kan optage en smule nitrat, men det er minimalt, og stiger nitrat indholdet blot en smule
"vælter" akvariet, for så stopper korallernes vækst, og så optager de intet no3.
- K.E
- Dragefisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Ole.. Den xenia du omtaler som besider stærk nældegift, er det den brune udgave?, jeg har haft en hvid varriant som var ganske harmløs overfor andre koraller, de stod tæt opad bla. acropora uden at brænde dem.
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
Jacques Cousteau
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
beklager min fejl,,,de brænder ikke og heller ikke anthelia for den sags skyld,
men de kan sagtens overgro koraller dog ikke hydnopora ,,aaaav!
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Er der så nogen koraller der er værre end andre at have i akvariet? Eller er det kun anemoner der sviner?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Der er nogen som skal have foder, for at overleve, og dem kan man jo godt sige at de sviner.Olsen skrev:Er der så nogen koraller der er værre end andre at have i akvariet? Eller er det kun anemoner der sviner?
Men af de amindelige koraller du ser i handlen, er det stort set kun solkoraller som SKAL fodres, de andre stenkoraller klarer det selv.
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
fik også en lobophyton for tæt på min hydnopora, hold da op den gik amokole. skrev:beklager min fejl,,,de brænder ikke og heller ikke anthelia for den sags skyld,

Troede ellers blødkoraller var stærkere hvad dette angik, men den antagelse var ikke korrekt!
Den er lige så flot som den er arrig